Борислав Сандов: Допускам "гранде" корупция около АМ "Струма"

bulphoto (архив)
share

"Видяхме, че през мерки "Пътна безопасност" могат да приключат жертвите там. Откакто бяха поставени миналата година тези колчета, на практика нямаме нито една жертва, а до преди това бяха много често черните новини в ефира. Това, което се стреми да направи служебното правителство, е да пусне един проект, който е от преди няколко години, за който изтече оценката за взаимодействието на околната среда, но сега смятат, че нейното изтичане е от момента, в който се е произнесъл съдът, а не в който е влязъл в сила. Това е тук разминаването", обясни бившият министър на околната среда и водите Борислав Сандов в ефира на "Денят ON AIR".

"През октомври месец миналата година изтече петгодишният срок, в който тази оценка за взаимодействие на околната среда влезе в сила, а Шишков брои срока, в който съдът се е произнесъл. Законът е ясен - от датата на издаване, а не от датата на обжалване", каза Сандов.

Според него министър Шишков е запознат с този казус от 8-10 месеца, но е решил да се справи "по най-безумния начин в нарушение на закона."

Министър Шишков: Продължаваме да констатираме строителства, възложени от държавата, които са незаконни

"С ясното съзнание в нарушение на закона приемат нещо само и само за да влязат в някакви срокове, които смятат, че ще им спасят друга процедура", допълни бившият министър.

"Допускам конфликт на интереси, допускам "гранде" корупция, говорим за над 1 млрд. лева с договор с фирми, които са подсъдими по "Хемус", например", подчерта Сандов.

Той каза, че се надява войната в прокуратурата да приключи по начин, по който да заработи тази институция в обществен интерес и тогава да започнат да обследват това действие. "Аз съм убеден, че едно щателно разследване ще покаже огромни нарушения и вероятно ще се намери форма на корупция. Жалко, че точно сега има много други въпроси, които са приоритетни на обществото и това остава на втори план", заяви бившият министър пред Bulgaria ON AIR.

"Можем да загубим милиарди, ние ще загубим средствата, които евентуално Европейската комисия би ни дала за завършване на магистралата. В тази новата програма "Транспорт" бяха заделени 185 милиона, това ще го загубим със сигурност", категоричен е Сандов.

"Явно целта е да нарушим европейските правила. И ако загубата е да не получим тези 185 милиона, вероятно на някого това му се струва малко, но ако се наложи да връщаме, когато си поел ангажимент за изграждането на дадено трасе, то ЕК може да предяви претенции към България", смята Сандов.

Водещи новини

Още новини