Страна ни се нуждае от бизнес лидери с отговорна гражданска позиция и със съзнание, че нашият най-голям национален капитал са хората. Инвестициите в човешкия капитал и поставянето на високи цели за бъдещето са залогът България да развие конкурентоспособност и да създава високотехнологични производства. Това заяви президентът Румен Радев, който присъства на 17-ото издание на Годишните награди за отговорен бизнес за 2019, организиранo от Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ).
По думите на президента, успехът на държавите ще зависи все повече от отговорните лидери, от дефинирането на образованието, науката и иновациите като национален приоритет, както и от бързата адаптация на икономките към високотехнологичните производства, съобщиха от пресцентъра на държавния глава.
„България е страна с ограничени ресурси и с демографски и социални проблеми“, посочи Румен Радев и допълни, че единственият начин да решим тези проблеми е изграждането на силна икономика с висок, устойчив и догонващ темп на развитие.
„Ако обществото, държавата и бизнесът успеят да изградят среда, в която младите ни хора да разгърнат своя творчески потенциал и да се чувстват удовлетворени от възможностите за реализация, ще направим огромна крачка напред“, заяви Румен Радев и призова бизнеса да инвестира в развитието на таланта на младите българи.
Президентът заяви, че държавата трябва да насърчава и подкрепя бизнеса, който работи прозрачно, постига успехите си не с опорочени обществени поръчки, а с инвестиции в човешкия капитал, внедряване на високоефективни методи на мениджмънт и изграждане на конкурентоспособност.
Румен Радев връчи призове на победителите и сертификати на класиралите се на второ и трето място компании в категориите „Инвеститор в обществото“ и „Инвеститор в знанието“.
В първата категория победител стана „Райфайзенбанк“ с проекта си „Избери, за да помогнеш“, последвана от „Хюлет Пакард Ентърпрайз“ и ЛИДЛ България. В категорията „Инвеститор в знанието“ първото място зае „Кока-Кола ХБК България“ и проектът им Youth Empowered. Второто място бе за PwC България, чийто проект „Най-важният урок“ е осъществен под патронажа на държавния глава. Третото място си разделиха „L'Oreal България“ и „Нестле България“.
Наградите за отговорен бизнес целят популяризирането на социално отговорното поведение на българския бизнес. Категорията „Инвеститор в обществото“ отличава предприятията с бизнес практики, ориентирани към социалното развитие и просперитета на обществото или общността, в която функционират.
„Инвеститор в знанието“ награждава компаниите, които работят за подобряване на качеството на образованието и квалификацията на младите хора и подпомагат научната и изследователска дейност. Те са две от шестте категории, в които 78 компании със 108 проекта показаха своя опит и добри примери в областта на корпоративната социална отговорност.