БСП и ГЕРБ в Столичния общински съвет /СОС/ не успяха да постигнат разбиране по проблемите в обществения градски транспорт в столицата. В Кулуарите на Столичния общински съвет представители на двете формации коментираха темата.
Калоян Паргов /БСП/ посочи, че искат да продължат разговорите с шофьорите, а не толкова със синдикалните лидери, защото очевидно претенциите на тези хора за условията на труд не са удовлетворени. Проблемни са условията на труд, свързани с материално-битови условия, най-вече с наличието на тоалетни, на чешми, коментира той и допълни, че на книга ги имало, но според шофьорите са под всякаква критика като условия. Той посочи, че трябва да се мисли и за решаване на въпроса с недостига на шофьори, който води до много извънредни смени. На фона на основната заплата от 850 - 950 лв. с всички добавки, които им се дават и с класа прослужено време извънредният труд е основната добавка, която им дава възможност да получават едни по прилични заплати, но това е за сметка и на тяхното здраве и на всички, които ползват градския транспорт, каза Паргов. БСП настояват публично да бъдат обявени резултатите от проверките на "Инспекцията на труда" и ДАИ в дружествата за масов градски транспорт в столицата, каза още Паргов.
Председателят на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова /ГЕРБ/ посочи, че се грижат за хората в транспортните дружества на София всеки ден. За условия на труд и за заплащане и за проблеми се говори не от днес и от вчера, коментира тя и допълни, че проблемите в дружествата са от години. Не мога да разбера как може да се правят внушения, че условията на труд са лоши, когато не спираме да подменяме автопарка, когато дружествата не спират да инвестират в условията на труд, свързани със сервизите, отбеляза тя. Йорданова посочи, че се работи и върху проблема с недостига на кадри в градския транспорт от няколко години. Опитваме се да преодолеем този недостиг като насърчаваме жени, млади хора, търсим допълнителни политики към тях, отбеляза Йорданова. В отговор на репортески въпрос тя посочи, че средно на месец извънредният труд е между 20 и 30 часа, според данни от дружествата. Тя отбеляза, че утре и през почивните дни ще се срешне с максимално много шофьори и ще разговаря с тях не само като общински съветник, но и като синдикалист в областта на транспорта. Според нея всяка година трябва да се повишават доходите на шофьорите.