Борисов казал на Сакскобургготски: Ако не се оправиш с онези хора, ще ти вземат имотите

Bulgaria on air
share

Имотите не са лични на Симеон Сакскобургготски, а на цар Борис III. Симеон не ги е купил чрез приватизация, чрез мениджърска или друга сделка, получил ги е като наследство от цар Борис III. Това каза в сутрешния блок на Bulgaria on air юристът и бивш депутат от НДСВ Минчо Спасов по повод казуса с царските имоти.

Според него решението на Софийския градски съд и преди това на Върховния касационен означава, че българските царе никога не са имали частна собственост и са нарушавали Търновската конституция, в която се казва, че царят и неговото семейство не може да ползват държавни имоти.

Излиза обаче според нашия съд, че царят незаконно е ползвал тези имоти от 1918 година до 1943 година, може би ще трябва да плаща наем, че е живял в тези дворци. Това не е ли омерзително? Цар Обединител, който всички почитаме и кръщаваме булеварди на него, се оказва, че не е имал покрив над главата си е е трябвало да живее на палатка, подчерта юристът.

Настроенията на народа се диктуват от фалшификациите в медиите – че царят е дошъл да се вземе имотите, добави Спасов.

Ходовете, които остават оттук нататък, са ясни – Страсбург. При подобен казус съдът в Страсбург осъди гръцката държава да плати най-голямото обезщетение, което е отсъждал – около 18 милиона, уточни юристът.

Той разкри, че през 2009 година е имал личен разговор с Бойко Борисов. В него той ми каза "Вечерях с царя и му казах, че онези хора, ако не се оправи с тях – ще му вземат имотите". От този разговор си вадя извод, че царят не е искал да удари коляно пред онези хора, че Борисов е ударил коляно и те го ползват като посредник. Имам предположение, че онези хора са родните олигарси, които се занимават с пътища, хазарт и артефакти, посочи Спасов.

През 2003 година изпратиха при царя агент Бор, който му каза: "Ваше величество, какви са тези Ваши идеи да вкарвате португалци и гърци да строят магистрали? Магистралите ги строим ние". Царят отказа, защото неговата идея беше готовите пари от Европейския съюз, които идват и се харчат, да отидат за второкласната и третокласната мрежа, а магистралите да се строят с външен привлечен капитал, защото те са атрактивни за външните инвеститори, каза още Минчо Спасов.

Водещи новини

Още новини