Депутатите заредили гориво за над 800 бона

share

806 620 лв. е изплатил парламентът на народните представители за гориво за личните им автомобили от януари до декември 2011 година.

Това сочат данните от справка, предоставена на "Монитор" по Закона за достъп до обществената информация. Общо 201 депутати са се възползвали от привилегията. Сред тях не са председателите на парламентарните групи, с изключение на синия Мартин Димитров. Пари за бензин и дизелово гориво не са осребрявани както на ръководителя на законотворците от ГЕРБ Красимир Велчев, така и на лидера на „Атака” Волен Сидеров, на съпредседателя на Синята коалиция Иван Костов, на ДПС шефа Ахмед Доган и на оглавяващия соцпартията експремиер Сергей Станишев.

За сметка на това съпартийката му и бивш социален министър Емилия Масларова очевидно кръстосва България надлъж и шир, след като е получила 6111 лв., макар че е от старозагорския избирателен район, който съвсем не попада сред отдалечените от столицата. Неотдавна Масларова беше засечена да се вози в сив Фолксваген Пасат с личен шофьор. Усилено върти волана и червеният Пенко Атанасов, който се нарежда сред рекордьорите по издухан бензин за над 8 бона.

От ръководителите на политическите сили в НС пък единствено лидерът на СДС Мартин Димитров е получил пари за гориво. Той обаче е напълнил не повече от два пъти резервоара, тъй като е прибрал за целта само 264 лв.

По правило най-малко пари за бензин се отпускат на депутатите от София, тъй като не им се налага да изминават постоянно разстоянието между столицата и местата, откъдето са излъчени, за да се срещат с избирателите си. Така депутатът от ГЕРБ Лъчезар Иванов например е налял в джипа си гориво за 1491 лв., платени от бюджета на НС. Депутатите, живеещи в черноморски градове, логично са получили в пъти по-големи суми.

До осребряване на бензина, който гълтат личните коли на депутатите, се стигна, след като бяха пенсионирани 30 от най-грохналите мерцедеси на парламента, които са навъртели по над 500 000 км. Впоследствие се оказа, че избраниците трябва да се редят на опашка, за да се доберат до някой от 63-те служебни автомобила, които останаха на тяхно разположение. Ръководството на НС планира да закупи нови 25 коли догодина, след което обаче ще бъдат пенсионирани и дарени на други ведомства още 13 овехтели возила от автопарка на законодателния храм.

През 2010-а парламентът спести 540 000 лв. от заложените разходи за служебните автомобили и бензина за обиколки на депутатите с личните им коли, за които бяха предвидени общо 1,177 млн. лв. Икономисаната сума беше дарена заедно с още 1,5 млн. лв. на СУ „Св. Климент Охридски”. Именно заради колосалните икономии от пътните ръководството на НС върна лимита за бензин на депутатите отпреди средата на 2010-а. Тогава таванът беше с 10% по-висок на годишна база. Така пътуващите до най-отдалечените избирателни райони разполагат с около 8000 лв. за бензин на година, а тези от София с малко над 1500 лв. Стимулираме депутатите да пътуват със собствените си коли, защото така 1 км ни излиза 21 ст., а със служебните – 1,20 лв., обясни главният секретар на НС Иван Славчов.

Напълно логично с оглед на плануваното увеличаване на броя на колите в гаража на институцията през 2012-а депутатите ще разполагат и с повече бензин за обиколки със служебни лимузини. От обявление на НС за обществена поръчка, което е публикувано на страницата на ресорната агенция, става ясно, че ще бъдат доставени 390 000 литра бензин и 35 000 литра дизелово гориво. Според обществената поръчка от края на 2010-а пък през отминалата преди дни година за служебните депутатски автомобили са били осигурени общо 273 000 литра бензин и 21 000 литра дизел.

Водещи новини

Още новини