Московски: Трябва да има единен орган за контрол на пътя

share

Вчера успяхме да убедим превозвачите да се откажат от блокадата на границата, което е изключително справедливо. Това каза в сутрешния блок на БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски.

Ако гръцките фермери отново блокират границата, надявам се цялото българско общество да подкрепи превозвачите. Ще продължаваме да настояваме Брюксел да може да реагира в момента на подобен тип кризи, а не след 3-4 месеца, добави Московски.

Той посочи, че е доволен от ремонта на Централна гара в София, която ще бъде открита днес. Можеше още да се направи в частта от предгаровото пространство, но там беше частна собственост и не можахме да се разберем. Но иначе гарата е наистина много модерно съоръжение, каза транспортният министър.

Мисля, че ще успеем в рамките на следващите три години цялото южно направление на железопътните отсечки да бъде модернизирано. По Северна България можем да работим, след като имаме осигурено финансиране – в момента нямаме, обясни Московски. По думите му, догодина може да бъдат закупени нови влакове. Няма смисъл да инвестираме милиарди в железопътната инфраструктура, ако нямаме модерни влакове, подчерта транспортният министър. Той посочи, че след модернизацията на жп състава от София до Черноморието ни ще се пътува за 3-4 часа.

Той коментира и уволнението на шефа на гражданската въздухоплавателна администрация Минчо Цветков, като подчерта, че то не е свързано с незаконосъобразни практики. Министърът бе категоричен, че пилотите ни имат нужната квалификация.

Концесията на летище София ще доведе до правилно управление на аерогарата. Не искам да говоря предварително, но съм сигурен, че финансовите параметри са такива, че такава сделка в България не е имало. Еднократното концесионно възнаграждение ще се използва за плащане на дълговете на БДЖ, уточни транспортният министър.

Той каза още, че според него най-правилно ще бъде да се създаде единен орган за контрол на пътя, който да има професионално обучени и добре мотивирани финансово служители. За мен това е най-работещото и най-силното решение. И всички в ДАИ да уволнят, с 480 лв. заплата няма сила, която да спре този корупционен натиск. 2/3 от това, което проверяват КАТ и ДАИ, се дублира, а служителите са недоволни от ниските си възнаграждения, заяви Ивайло Московски.

Водещи новини

Още новини