Борис Бонев: Догодина в София предстои ремонт, който се чака от десетилетия

Getty Images
share

Догодина предстои ремонт на бул. "Александър Стамболийски" с трамвайното трасе, което се чакаше от десетилетия, както и ремонт на бул. "Мария Луиза" заедно с трамвайното трасе от ул. "Козлодуй" до надлез "Надежда". Това съобщи пред журналисти общинският съветник Борис Бонев, председател на групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет, предаде БТА.

През 2025 г. предстои да се ремонтира и бул. "Джеймс Баучер", обявяването на търг за Източната тангента на София, бул. "Копенхаген", ул. "Александър Мицкевич" и много други малки квартални улици и булеварди, каза Бонев. По думите му всичко това се прави, за да се решават отдавна трупаните проблеми с трафика. Той подчерта, че по всеки един от тези булеварди и ремонти са заложени мерки за приоритизирането на градския транспорт и велосипедното движение чрез бус ленти, велоалеи и трамвайни ограничители. 

Относно протестите на ул. "Опълченска" Борис Бонев каза, че разширяването ѝ ще се случи с добавянето на бус лента. "Там няма да има три ленти за автомобили, а две, както и досега, новото е, че ще има бус ленти", заяви Бонев. Аргументът, че не работим за алтернативните форми на придвижване не отговаря на истината, добави общинският съветник.

Терзиев: Задръствания в София има и ще има

Относно критиките на ГЕРБ за липса на договори за пътна маркировка в столицата, скъпи антипаркинг колчета и предпазни парапети, които от партията отправиха на брифинг вчера, Борис Бонев каза, че и предишното, и настоящото ръководство на общинското дружество "Софинвест" (което прави ремонтите), е назначено от ГЕРБ. "Привидно достоверни лъжи, сложно вплетени в рамката на реалността, беше опитът да се обясни как на три пъти по-високи цени са купувани колчета и са поставяни маркировки. Реалността е, че ГЕРБ манипулират, сравнявайки числа, които са несравними, каза Бонев. По думите му не е коректно да се сравняват цени от 2019 г., които не са актуализирани с инфлацията.

От групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") внасят доклад за създаване на общинско предприятие, с което Столичната община да върне в свои ръце поставянето на пътна маркировка, пътни знаци и сигнализация. Общинските предприятия са на директно подчинение на кмета и са второстепенни бюджетни разпоредители, които не работят за печалба, обясни Борис Бонев. По думите му това не са фирми, а тип дружества, които целят да защитават обществения интерес, отбелязва БТА.

Водещи новини

Още новини