Догодина предстои ремонт на бул. "Александър Стамболийски" с трамвайното трасе, което се чакаше от десетилетия, както и ремонт на бул. "Мария Луиза" заедно с трамвайното трасе от ул. "Козлодуй" до надлез "Надежда". Това съобщи пред журналисти общинският съветник Борис Бонев, председател на групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет, предаде БТА.
През 2025 г. предстои да се ремонтира и бул. "Джеймс Баучер", обявяването на търг за Източната тангента на София, бул. "Копенхаген", ул. "Александър Мицкевич" и много други малки квартални улици и булеварди, каза Бонев. По думите му всичко това се прави, за да се решават отдавна трупаните проблеми с трафика. Той подчерта, че по всеки един от тези булеварди и ремонти са заложени мерки за приоритизирането на градския транспорт и велосипедното движение чрез бус ленти, велоалеи и трамвайни ограничители.
Относно протестите на ул. "Опълченска" Борис Бонев каза, че разширяването ѝ ще се случи с добавянето на бус лента. "Там няма да има три ленти за автомобили, а две, както и досега, новото е, че ще има бус ленти", заяви Бонев. Аргументът, че не работим за алтернативните форми на придвижване не отговаря на истината, добави общинският съветник.
Относно критиките на ГЕРБ за липса на договори за пътна маркировка в столицата, скъпи антипаркинг колчета и предпазни парапети, които от партията отправиха на брифинг вчера, Борис Бонев каза, че и предишното, и настоящото ръководство на общинското дружество "Софинвест" (което прави ремонтите), е назначено от ГЕРБ. "Привидно достоверни лъжи, сложно вплетени в рамката на реалността, беше опитът да се обясни как на три пъти по-високи цени са купувани колчета и са поставяни маркировки. Реалността е, че ГЕРБ манипулират, сравнявайки числа, които са несравними, каза Бонев. По думите му не е коректно да се сравняват цени от 2019 г., които не са актуализирани с инфлацията.
От групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") внасят доклад за създаване на общинско предприятие, с което Столичната община да върне в свои ръце поставянето на пътна маркировка, пътни знаци и сигнализация. Общинските предприятия са на директно подчинение на кмета и са второстепенни бюджетни разпоредители, които не работят за печалба, обясни Борис Бонев. По думите му това не са фирми, а тип дружества, които целят да защитават обществения интерес, отбелязва БТА.