Бонев: Трамвайният транспорт се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София

  • 20 септември 2024 14:07

  • 387
  • 5
Бонев: Трамвайният транспорт се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София
© Булфото (архив)

Трамвайният транспорт се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София. Това заяви общинският съветник Борис БоневБорис БоневБорис Бонев е български политик, икономист и общественик. Един от основателите на „Спаси от "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси СофияСпаси СофияПолитическа партия “Спаси София” е обединение на граждани, чиято кауза е систематично и") на пресконференция в Столичната община, заедно със заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници Симеон Ставрев и Димитър Петров, на която беше представен отчет за свършеното за транспорта на София от новото ръководство на общината, както и какво предстои. 

В лицето на кмета Терзиев срещнахме съдействие по отношение на това трамвайният транспорт да се превърне в абсолютен приоритет на транспорта на София, заяви Бонев. Той каза, че през годините от "Спаси СофияСпаси СофияПолитическа партия “Спаси София” е обединение на граждани, чиято кауза е систематично и" са говорили многократно как трамваите изживяват своя ренесанс навсякъде в Европа и в света, докато в София нови трамвайни трасета почти не се откриват, а напротив закриват се съществуващи такива. Затова част от нещата, които предстои да се случат в рамките на следващата година, е да се завърши реконструкцията и разширението на булевард „Рожен“, където се изгражда около два километра ново трамвайно трасе с ново колело на трамваите, съобщи Борис БоневБорис БоневБорис Бонев е български политик, икономист и общественик. Един от основателите на „Спаси.

Той каза също, че предстои стартиране на ремонтите, след десетилетия отлагане за някои от тях, на бул. „Александър Стамболийски“ и бул. „Княгиня Мария Луиза“, като за "Стамболийски" проектът е променен повече от година, така че да не се прави по съществуващо положение с тесни, неудобни и недостъпни перони, а всички трамвайни спирки да имат широки, удобни и достъпни перони без риск от конфликт. 

Борис БоневБорис БоневБорис Бонев е български политик, икономист и общественик. Един от основателите на „Спаси обяви, че предстои реконструкция на трамвайното трасе от ул. „Козлодуй“ до надлез "Надежда", тъй като оттам минават почти всички трамвайни линии в София, включително новите трамваи с марка PESA, които в момента се съсипват заради изключително тежкото състояние на релсите. 

Председателят на СОС Цветомир Петров: Гражданите на София искат промяна, а тяхната активност е нашият пътеводител

Бонев съобщи още, че най-големият приоритет на транспорта на София въобще след довършването на десетте метростанции, които са в процес на изграждане, това е да започне изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“. Булевардът за автомобилите и за велосипедистите ще бъде завършен в пълния си габарит съвсем скоро, а по средата е оставено пространство за изграждане на трамваи, каза общинският съветник.

Той посочи, че според всички проучвания на Столичната община това ще бъде най-използваната трамвайна линия в София, нещо като рингово метро - бързо скоростно, с приоритетно преминаване през кръстовищата и обслужване на над 60 000 пътници дневно. Въпреки че през годините този трамвай е заложен във всички планове на Столичната община, почти нищо не е направено, за да се подготви почвата, каза Бонев. По думите му амбицията е в средата на мандата да се направи първата копка, а до края на мандата поне един участък от ринговия трамвай на София да бъде завършен. Като този рингов трамвай освен по бул. "Тодор Каблешков", бул. "Филип Кутев" и бул. "Г.М. Димитров", ще се свързва с изоставеното трасе към кв. „Дървеница“, което също ще бъде възстановено за нов, бърз и удобен достъп към тези части на София.  

Последвайте канала на

Радина Лазарова
387 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар

2024.09.20 | 21:20

5
Иcкатe напълно нови yсещания в CEKCA? Tогава тpябва да опитате това нещо-----> shout.to/maxpro

2024.09.20 | 15:53

4
пидалчета бездарни и тоя, и васко комсомолеца.
АБД

2024.09.20 | 15:01

3
по трамвайни линии.
АБД

2024.09.20 | 15:01

2
по трамвайни линии.
АБД

2024.09.20 | 15:01

1
Според мен трамвайте са отживелица, създават невероятен шум, докато се движат по релсите. Отделно от това при авария на някой трамвай спира останалите и се получава забавяне за гражданите ползващи такъв транспорт. Създава риск за пътуващите, тъй като на спирки винаги е в средата на пътното платно и качващите се и слизащите могат да бъдат блъснати от разсеян водач на ППС. Бих предложил вместо трамваи да се закупят автобусите, които са на ток и се зареждат на станция. Преценете добре ползите от автобусите на ток сравнени с недостатъците на шумните и задължително движещите се ограничени само п

Добави коментар

Водещи новини