Горещините увеличават смъртта от катастрофи

pixabay
share

Високите температури улесняват освобождаването на агресията и умората. Топлинният комфорт и безопасността на карането са оптимални на около 20 градуса.

Сухи пътища, дълги топли и слънчеви дни - време, идеално за шофиране. Защо ли тогава през лятото стават повече тежки катастрофи с фатални наранявания според данни от държави на всички континенти?

Въпреки че може би интуитивно си мислим, че опасностите по магистралите през зимата биха надвишили добрите условия през топлия сезон, статистиката доказва обратното. Според Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS) в САЩ лятото е най-опасното време за пътуване, поне що се отнася до смъртта при пътни инциденти. Например през снежния февруари загиналите в катастрафи са около 6%. А до настъпването на летните месеци юни и юли смъртността нараства до 9% за всеки месец, преди да достигне връх през август с над 10% загинали, съобщава 24 часа.

Катастрофа предизвика километрично задръстване на "Тракия"

След това статистиката за смъртните случаи при пътнотранспортни произшествия тръгва надолу с наближаването на по-хладното време. Тези данни са, меко казано, контраинтуитивни, защото повечето хора вероятно биха предвидили, че шофирането през зимата е най-опасно и следователно ще доведе до най-много смъртни случаи.

В България ситуацията е подобна. За това лято ще знаем през есента, но миналата година пътните полицаи съобщиха, че през топлите месеци катастрофите са зачестили. Две различни проучвания, проведени в периода 1983 - 1998, също показват пикове на пътните драми в нашата страна от юни до септември. И както в произволно избраното за илюстрация на глобалния тренд щатско проучване, числото на убитите и ранените намалява до минимум през януари и февруари.

Водещи новини

Още новини