За съжаление почти всеки ден има смъртен случай на пътя. Направили сме статистика, че най-често младите водачи, основно мъже до 28 години, са виновни за тежките катастрофи. Говорим за 12-13% от катастрофите. Подкрепям идеята младите водачи да не се качват на мощни автомобили. Тук ролята на семейството е голяма, защото завършва детето училище и бащата купува мощна кола, с която после става тежка катастрофа.
Това заяви в предаването "Денят на живо" по NOVA NEWS бившият шеф на КАТ Тенчо Тенев.
"Високите глоби могат да решат проблемите. Отнемането на автомобилите също дава ефект, видно е. КАТ не отнемане автомобили. Колите се отнемат в полза на държавата от съда. Поставянето на повече камери също е добра мярка. Българинът разбира само, когато му бръкнеш в джоба. Редно е пътната полиция да иска личните карти на всеки пътник в колата. Ние сме част от МВР", каза още той.
"Автотехническите експертизи, кръвните проби и пробите за наркотици се забавят много и това пречи на делата. Има и обратната страна - дрегерът е отчел алкохол, ние взимаме книжката на човека, но лабораторната проба показва, че водачът не е пил. Това също е проблем Причината е, че лицензираните лаборатории са малко. Категорично трябва да се построят още лаборатории", разкри Тенев.