От началото на летния сезон (юни) до края на миналата седмица са извършени над 720 проверки в морските ни курорти, констатирани са 90 нарушения. Гововрим за места за настаняване, места за хранене и забавление. Това заяви зам.-председателят на КЗП Ангел Джалев в ефира на БНТ.
Относно категоризацията на обектите, Джалев посочи, че се следи дали обектът има категоризация, дали има временна, ако няма постоянна категоризация. И добави, че се работи по многобройните потребителски жалби.
Нелоялните практики сами по себе си завишават цената на крайния продукт, категоричен бе той.
Например в обявите даден хотел е обявен за 4 звезди, а в действителност е с 3 или по-малко. Усилията ни сега в морските курорти, за да са спокойни потребителите, че стоките и услугите са качествени. Продължаваме и проверките по веригите магазини - те са регулярни, следим за нелоялни търговски практики като работим в координация с другите институции, допълни Джалев.
На въпрос ще има ли спад в цените на продуктите, той коментира, че КЗП няма правомощия да регулира цените на продуктите. "В качеството на обикновен гражданин се надява м да се случи скоро", каза още той.
От края на миналата година следим небанковите финансови институции. При анализ се установи, че има объркващи клаузи и неустойки в договорите. От месец май започнахме и физически проверки по офисите на такива фирми. При установени нарушения, ще изпратят информация в БНБ, отбеляза зам.-председателят на КЗП.