"Вчерашната оставка на Председателя на Комисията по транспорт и пътна безопасност Карлос Контрера и отложената за есента спасителна програма за автобусния транспорт са два много притеснителни сигнала, които се дават два месеца преди предстоящия местен вот." - така експертът в комисията Марио Евстатиев коментира пред NOVINI.bg последните събития. Той е и автор на отложения от общинските съветници спасителен план за автотранспорта, който включваше доставка на определен брой употребявани автобуси в добро техническо състояние, с които на фона на предстоящата есенно-зимна експлоатация да се подсили автопарка.
"Защо този план бе толкова важен? Защото в момента имаме над 80 автобуса, които са в изключително лошо техническо състояние, някои от тях са на над 23 години, нямат достъп за хора с инвалидни и детски колички, нямат климатик, нямат информационни системи, с отоплението през зимата имат също проблеми. В зала, аз се сблъсках с ярост, неприсъща за хора. Самото заседание се превърна в един цирк, експерти иззеха функциите на Председателя, чуха се обидни квалификации, закани... Това бе институционалното падение на органа "Комисия по транспорт" и оставката на Карлос Контрера бе най-доблестния ход в една такава ситуация", заяви още Евстатиев.
"Опитах се в своето изказване по становището по доклада да обясня ясно и на разбираем език, защо решението с доставка на употребявани автобуси трябва да бъде подкрепено. Чух обвинения в далавери и задкулисие, което е смешно. Аз съм експерт, работя на трудов договор, имам няколко кредита. Нямам фирми и не участвам в такива, така, че несъстоятелни бяха тези подмятания, това ехидничене, което е неприсъщо на законодателен орган, какъвто по същество е Общинският съвет. Още след зала го казах ясно "Те минираха транспорта, те, новото мнозиснство". Бях афектиран, но се опитах да запазя присъствие на духа, защото иначе щеше да кажа страшни неща, които реших да запазя на този етап. Пътниците сами ще разберат, ако през септември, спасителният план отново бъде бламиран. Ще загатна само, че когато имате дефицит на подвижен състав, а имате линия, по която трябва да се движат 5 автобуса, но имате изправни 3, решението е да пуснете тези 3. Ако хората чакат 20 минути, може да чакат 30, 40, 50. Ето това е само един от аспектите на проблема "Недостиг на подвижен състав". Имаме и още една цъкаща бомба, този път в електротранспорта. Там има 64 годишни трамваи, чиито спирачки отказват, повреждат се често и по същество, с Карлос Контрера сме внесли няколко сигнала, че тези мотриси са опасни. Естествено, за тях също надали ще бъде намерено решение.", каза още експертът.
Припомняме, че на редовното заседание на Комисията по транспорт в Столичен общински съвет, внесеният от общинския съветник Карлос Контрера доклад за придобиване на подвижен състав за нуждите на "Столичен автотранспорт" ЕАД беше оложен за есенната сесия на съвета, която ще е и последната преди предстоящите местни избори.