От 2012 до 2021 г. количеството на пластмасите, влагани в автомобилите, се е увеличило средно с 16% до около 186 кг

Pixabay
share

От 2012 до 2021 г. количеството на пластмасите, влагани в автомобилите, се е увеличило средно с 16 на сто до около 186 кг. Тези 186 кг съставляват под 10 на сто от теглото на един средностатистически автомобили, но около 50 на сто от обема му, като значително подобряват ефективността при изразходване на горивото и съответно спомагат за намаляване на разходите на шофьорите и въглеродните емисии на този вид транспорт. Това сочат данни от доклад за ролята на пластмасата и химическата индустрия в автомобилостроенето американската браншова организация American Chemistry Council (ACC), обединяваща компании от химическата индустрия на САЩ, цитиран от портала на българската индустрия industryinfo.bg.

Преходът към електромобилност стимулира използването на повече пластмаса

С навлизането на електромобилите, пластмасите стават по-важни от всякога за автомобилната индустрия, сочи докладът на ACC. Батериите в електромобилите са много по-тежки от двигателите с вътрешно горене, което кара автомобилостроителите да влагат повече пластмаса в повече компоненти като шасита и корпуси за батерии, за да компенсират тежестта на батериите. Освен това, някои пластмаси от висок клас могат да поемат четири пъти повече енергия при сблъсък от стоманата, което подобрява безопасността за пътниците при катастрофи.
 
"Докладът показва, че автомобилната индустрия избира да използва повече пластмаса в автомобилите и този избор е в полза на безопасността на собствениците на автомобилите и пътниците и усилията ни да насърчим използването на решения с по-малък въглероден отпечатък", коментира Хедър Роуз-Гловацки, старши директор индустриални проучвания и анализи в ACC и водещ автор на доклада. Според нея тази тенденция ще продължи да расте с увеличаването на пазарния дял на електромобилите.

Иновации в помощ на устойчивостта

По-големият брой електромобили по пътищата предполага и по-голям брой зарядни станции, чието производство и функциониране също изисква използване на пластмаси.

"Пластмасите в автомобилите са най-добрият пример за иновация в пластмасите, кореняща се в устойчивостта. Това не са обикновени пластмаси – те трябва да издържат на високата температура, генерирана от батериите, ежедневно излагане на UV лъчите и активното използване от едно семейство", коментира Джошуа Бака, вицепрезидент "Пластмаси" в ACC. "Това, което действително ме въодушевява, е как автомобилостроителите си партнират с бранша не само за да вложат пластмаси в автомобилите, но и за да подобрят рециклирането на тези пластмаси в края на експлоатационния живот на автомобила", посочва Бака.

Водещи новини

Още новини