До 9 май в община Плевен ще се приемат документи за кандидатстване по програмата за саниране на многофамилни жилищни сгради. Това съобщи заместник-кметът Стефан Милев, предаде БТА.
Той посочи, че крайният срок, обявен от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, е 31 май, но от общинската управа си оставят период от двадесет дни за обработка на последните постъпили заявления.
Според Милев в община Плевен е създадена добра организация, която да облекчи сдруженията на собствениците, решили да кандидатстват за саниране на многофамилни сгради.
Определени са трима експерти, които могат да дават консултации на място и по телефона на гражданите. От сайта на общинската управа може да се изтегли пълният набор от документи.
Милев припомни, че в предишния етап на програмата общините изготвяха техническите паспорти на сградите, извършваха и енергийното обследване. Сега това е вменено на сдруженията на собствениците. Заместник-кметът посочи, че има фирми, които извършват тази дейност, но се оказва, че не подготвят коректно документите и се налага те да бъдат дообработвани в общината след подаването им.
Енергийното обновяване на жилищата се реализира по процедура "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I" по подмярка "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд", с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост.
Допустими са всички многофамилни жилищни сгради, които се управляват по реда на Закона за управление на етажната собственост и са проектирани преди 26 април 1999 г. Одобрените сгради ще получат до 100 процента безвъзмездна финансова помощ.