Експерти предлагат подобряване на информацията за пътниците в мотрисите "Сименс" на БДЖ

Марио Евстатиев
share

Екип специалисти по пътнически информационни системи е готов да подаде напълно безвъзмездно ръка на БДЖ-Пътнически превози за подобряване на информацията в 50-те мотриси "Сименс", които националния ЖП оператор експлоатира.

Експертите се сезирали по информация на служители и пътници, че голяма част от информационните средства не работят, а в паметта на бордовите устройства липсват маршрути и отделни спирки. Ето защо в официално писмо до ръководството на БДЖ и Министерството на транспорта дават своята заявка да помогнат с изцяло нова база данни, професионални аудио записи на съобщенията за гарите, както и с ремонт на повредените електронни табели.

Нови четири локомотива Смартрон вече са в движение

В писмото си те се позовават на богатия опит на национално ниво по отношение на възстановяване на различни типове системи, изграждане на нови такива, включително и мащабни цялостни решения.

Ако този проект бъде одобрен от БДЖ, за първи път ще се реализира реална интеграция с другите видове транспорт, тъй като в мотрисата ще се дава допълнителна информация за връзките с градски транспортни системи, каквато е практиката в Европа. Особено важно е това за спирките Искърско шосе и Горна баня, където националната ЖП мрежа има пряк достъп до станции на метрото, а за Искърско шосе - и до летище София.

Новост ще бъде и възможността БДЖ да използва системата за акустична информация във влака за да дава допълнителна информация за пътниците, например при предстоящи маршрутни промени, търговски кампании, нови дестинации и други.

В предложението е заложен и нов шрифт за електронните табели, съобразен с изискванията на Съюза на слепите в България.

Водещи новини

Още новини