Превозни средства без шофьор по българските пътища? Според Николай Рашков - технологията ще успее да навлезе сравнително бързо

  • 02 януари 2025 17:45

  • 1505
  • 5
Превозни средства без шофьор по българските пътища? Според Николай Рашков - технологията ще успее да навлезе сравнително бързо
© Nova News

От 1-ви януари България е изцяло в Шенген. На границата с Румъния през следващите 6 месеца ще действа олекотен режим на проверки, но не на всички пътуващи, а след анализ на риска.

Според Николай Рашков, член на Съюза на международните превозвачи, след изтичането на тази половин година, ще започне нова епоха за транспорта в България.

"Ако наистина проверките продължат да са такива и да оптимизираме системата, като заплащането на моста стане онлайн, това ще облекчи трафика до голяма степен. Това, което се случва днес, е глътка въздух за транспортния бранш", добави той. 

Втори ден в Шенген: Интензивен трафик, без тапи и задръствания на "Кулата"

Транспортните политики през 2025 г.

Николай Рашков е също евродепутат, като е член на Експертната група за транспорт към Европейската комисия. В това си амплоа, той поясни в каква посока се движи транспортния бранш.

По думите му, най-голямата тема като цяло, а и в частност за транспорта, е Зелената сделка. 

"До 2050 г. емисиите трябва да се понижават с точни параметри, като стъпките са на всеки 5 години. Транспортните организации в Европа са пожелателно оптимистични. Индустрията върви към намаляване на употребата на дизел", отбеляза Рашков, като предположи, че в по-далечно бъдеще вероятно видът гориво ще бъде заменен от водородни технологии или някакъв тип електрификация ще бъде на дневен ред. 

Дотогава, обаче, преходът към по-зелена транспортна индустрия може да бъде съпътстван от биодизел, SLG или LNG. 

Автономни превозни средства без водач -  поглед в бъдещето

"Ако погледнем практически, не би имало нужда от изграждане на нова пътна инфраструктура за подобни превозни средства. В Европа, Америка и Азия се правят тестове с леки автомобили и камиони. Едната вариация е абсоютно автономно движение. По-лесният модел и по-лесно приложим е следният: конвой от няколко тежкотоварни автомобила, които пътуват в колона, първият я ръководи, другите се движат по него. Технологията ще успее да влезе сравнително бързо, остава въпросът с регулаторната рамка, например въпросът кой носи отговорността при случила се катастрофа", поясни Николай Рашков. 

Последвайте канала на

Теодора Павлова
1505 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар
????!!!

2025.01.02 | 22:08

5
А, няма ли да е по-добре, първо да се премине БЕЗ ПОЛИЦАИ по пътищата, а чак след това БЕЗ ШОФЬОРИ?!

2025.01.02 | 21:52

4
Бях почти импотентен и сега го правя в продължение на 3 часа без прекъсване и той е като камък, освен това дори се е увеличил с няколко сантиметра, това е мега готино нещо-----➤➤➤ use.my/testo

2025.01.02 | 21:44

3
He Moje. За това трябва отчетливи бели линии. А до сега това абе основно перо в нелепите кражби на АПИ. По документи нашите между селски и междуградски пътища греят в линии, пунктири, жълти, бели но вземете пътя Мухово Костенец, черен без нито една бяла линия. Вечер си в безопасност ако си местен и знаеш завоите и ямите наизуст. Една от най корумпираните общини. Много хора загинаха по техните пътища
баба

2025.01.02 | 18:44

2
Те и сега се движат без водач...Повечето са ПУ....КИ заспали...
Хахахаха

2025.01.02 | 17:51

1
дроновете влизат във "войната по пътищата"

Добави коментар

Водещи новини