Държавна агенция "Електронно управление" /ДАЕУ/ предоставя достъп до нова електронна услуга за нотариуси, съобщиха от агенцията.
Тя се предоставя през Портала за достъп до електронни услуги на ДАЕУ.
С тази услуга се предоставя възможност нотариусите по електронен път да уведомят съответната община за прехвърлените вещни права върху недвижимите имоти и превозните средства. Те са задължени да направят това в 7-дневен срок от извършване на сделката, като предоставят информация за размера на заплатения данък по чл. 49, ал. 2 от Закона за местните данъци и такси и основата, върху която е определен. Правното основание за това е чл. 51, ал. 2 от същия закон, уточниха от ДАЕУ.
За да заявят услугата, нотариусите е необходимо да притежават профил в Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ . За удостоверяване на тяхната самоличност при регистрация в системата за електронно връчване е необходим квалифициран електронен подпис. Попълненото уведомление се подава към съответната община, се посочва в съобщението.