Камери да следят шофьорите, които преминават по булевард "Цар Борис III" в "Княжево" искат от Българската асоциация на пострадали при катастрофи. Те алармират, че пътят е опасен, колкото този край Своге, на който през 2018 г. автобус се преобърна и отне живота на 17 души. От асоциацията са изпратили писма до всички отговорни институции за проблемния участък.
Булевард "Цар Борис III" е входът към столицата откъм Перник. Движението в този момент е много засилено. Две са лентите пуснати в посока София, една е в посока Перник. Проблемът на жителите е, че движението тук се осъществява с голяма скорост, въпреки че е населено място и има ограничение на скоростта.
Проблемът се яви след ремонта в края на 2017 година, когато от двулентов двупосочен път се направи трилентов път - нарушение на всички норми на проектиране и поддръжка на пътища. За съжаление, понеже пътят бил от републиканската пътна мрежа, АПИ отговаряла само за платното от ръб до ръб, Столична община за организацията, а местната администрация за тротоарите. И по тази причина отговорността се прехвърля между всички институции и потърпевши са жителите на цяло "Княжево". След трилентовия път и реверсивното движение многократно се увеличиха колите, преминаващи през района. Реверсивното движение е предпоставка за неспазване на Закона за движение по пътищата. Почти ежедневно стават катастрофи, но понеже са по-леки, минават с двустранен протокол и КАТ не ги регистрира като бройка. Но смъртните случаи от отсечката до Перник се увеличиха след реверсивното движение. По заповед това реверсивно движение е временно, но се въвежда всеки ден, въвежда се вече трета година постоянно. Всяка сутрин в 6 ч., заяви пред БНТ Йорданка Гочева, жител на "Княжево".
Всички живеещи в тази част на "Княжево", за да отидат София, трябва да стигнат до Владая и да обърнат, за да тръгнат към столицата.
Въпрос на време е тук да стане тежка катастрофа като тази в Своге. Причините за това са няколко - първо, този път е изключително натоварен, по някаква причина магистрала "Люлин" не изпълнява функциите си и не поема трафика. Всъщност този път е много по-натоварен от магистралата. Единственото място, където има повече трафик, е магистрала "Тракия". Лентите са доста тесни, ограниченията които са поставени, не се спазват. Заедно с натовареността на пътя, заедно с това че тук минават градски автобуси и тежки камиони, това са предпоставки за тежък инцидент. Надявам се, че този път институциите ще вземат мерки преди това да се случи. Мерките, които трябва да се направят, са много - камерата е първото, каза Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи.
Сред останалите мерки той посочи да се премахне реверсивното движение, да се разширят платната или да се отделят с мантинела, да се поставят светофари и др.
Камера за скорост искат и останалите жителите на "Княжево", за да се ограничи скоростта на пътя по "Цар Борис III" на входа на столицата.