Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев ще изисква още по-строг контрол от началниците на регионалните управления относно училищното хранене. Това заяви той пред журналисти в Луковит, в отговор на въпрос, свързан с постъпилите със съмнение за хранително отравяне 22 деца в болница в Ямбол късно снощи, след като са обядвали в училищния стол в село Дражево.
"Навсякъде, където има проблем, аз държа отговорен началника на регионалното управление, искам да има контрол и той да бъде строг. Искам да бъдат безкомпромисни. Ако кажа, че можем да осъществим достатъчен, тотален контрол, сигурно ще ви излъжа. Не можем. Достатъчно е да проверяваме от време на време по няколко училища, да се види, че контролният механизъм действа, особено там където има проблеми. Няма сигнал, на който да не сме реагирали", заяви министърът. Той припомни, че от тази година средствата за безплатните закуски са вдигнати с 30 процента дневна стойност.
По думите му конкретния случай в Ямбол му е трудно да го коментира, тъй като Българската агенция по безопасност на храните трябва да направи изследвания. Според него очевидно става въпрос за хранително натравяне. "Това, което ние сме направили, изготвили сме механизъм за съвместна работа на институциите, най-вече Регионалните управление на образованието, Районните здравни инспекции и структурите на БАБХ. Регионалните управления могат да контролират директорите, те са възложители на храненето, като изключим схемите "Училищен плод" и "Училищно мляко". Заедно можем да направим по ефективен контрол", добави Вълчев.
Поводът на посещението на просветния министър е в Ловешка област са работни срещи с директори на детски градини и училища, и представители на местната власт в общините Угърчин и Луковит.
"Опитвам се да посетя колкото се може повече общини, Луковит е 110-тата. Основната ми цел е да проведа разговори с педагогическата общност, с директори на училища, детските градини по актуални проблеми в системата. Ние имаме постоянни предизвикателства, свързани с обхващането, редовната посещаемост, ефективното приобщаване на всяко едно дете в образователната система, подобряване на образователните резултати, което минава през това да имаме по-добри учители, да направим всеки един час по-интересен, да придобият децата ключовите компетентности", посочи Вълчев. Други теми на срещите са възпитанието, дисциплината, взаимодействието с родителите.
Министърът каза още, че тази година новообхванатите деца в училище са по-малко в сравнение с предходните години. Причината е, че в голяма степен тези, които са били извън образователната система, са включени. Сега целта е ежедневната посещаемост, както и децата, особено на които майчиният език не е български, да бъдат обхванати в детска градина.