IQOS: 5 факта за продуктите с нагряване на тютюн

share

Повече от 160 000 българи вече ползват устройството, което нагрява тютюна без да го гори.

Въпросите около него все още са много и предизвикват активни дискусии както в социалните мрежи, така и на маса. Затова през юни компанията – производител Филип Морис България стартира инициатива – Дни на отворените врати, в която потребители от цялата страна задаваха своите въпроси, свързани с популярното устройство. Публикуваме най-често задаваните въпроси и техните отговори.

1. Каква е разликата между IQOS и електронната цигара?

И двата продукта имат една и съща крайна цел – намаляване на вредата от пушенето за пушачите и тези около тях. Това е така, защото и електронните цигари, и устройствата с нагряване на тютюн IQOS премахват горенето и не образуват дим, отделящ хиляди вредни вещества. И дотам свършват приликите. При електронната цигара се използва никотинова течност, а IQOS нагрява истински тютюн. Засищането и ритуалът при IQOS е много близко до този при цигарите. Неслучайно една употреба на IQOS трае около 6 минути - толкова, колкото е необходимо за да изпушиш една цигара. При електронните цигари никога не се достига този никотинов пик, а се наблюдава т.нар. никотиново плато, затова често ползвателите на електронни цигари ги ползват неограничено време.

2. Има ли пластмаса в тютюна към IQOS?

Един от най-често задаваните въпроси е свързан с т.нар. „пластмаса“ или това, което се съдържа във филтъра на тютюна към IQOS, употребяван с устройството. Истината е, че биополимерният филтър в IQOS е направен от биоразградима полимлечна киселина. Тя се извлича от царевично нишесте, тапиока (нишесте или корени) или захарна тръстика . Поради лесното разграждане, този материал се ползва широко в медицината (стенове, конци, импланти и др.), както и в производството на редица потребителски стоки. Биополимерният филтър при IQOS се използва за охлаждане на парата и допълнително намаляване на вредните вещества. При използването на стика, този филтър се втвърдява от температурата на парата и променя външния си вид, което е нормална физична реакция. Проведените изследвания показват, че този филтър не влияе на токсичността на аерозола.

3. Защо на някои им кървят венците след като преминат на IQOS?

Един от ефектите след спиране на цигарите и преминаване към IQOS е подобряване на кръвообръщението заедно с подобрено слюноотделяне. Това може да доведе до временно прокървяване на венците, особено ако преди това не е направено предварително почистване на зъбния камък. В повечето случаи кървенето се дължи на неизлекувани предишни заболявания като гингивити или парадонтити, от които пушачите обикновено страдат. Пушенето често замаскира тези заболявания, тъй като то води до свиване на кръвоносните съдове в устата. В случай че имате кървене и то не отшумява, най-добре е да се консултирате с вашия зъболекар, за да се установи причината, да се направи почистване и евентуално лечение на стари хронични заболявания.

Повечето потребители споделят, че само 6 месеца след като са преминали на IQOS се радват на подобрено състояние на устната кухина, лесно и безболезнено почистване на зъбния камък и премахване на лошия цигарен дъх.

4. Има ли доказателства, че IQOS е по-малко вреден от обикновените цигари?

Редица независими изследвания на експерти и държавни органи потвърждават данните за липсата на горене и намалената токсичност на парата от IQOS в сравнение с цигарения дим. Сред тях са агенцията към здравното министерство във Великобритания Public Health England, Федералният институт за оценка на риска на Германия (BfR) и Националният институт за обществено здраве и околна среда на Холандия (RIVM).

Дори и най-строгият регулатор в света - Федералната агенция по храни и лекарства в САЩ (FDA), разреши пускането на устройството IQOS на американския пазар с мотива, че продуктът може да изиграе роля за опазване на общественото здраве.

5. Каква е гаранцията ми в случай на повреда на устройството?

В случай на повреда, потребителите имат възможността да отидат до най-близкия IQOS магазин и да попитат за замяна или ремонт на устройството си. Търговската гаранция, която производителят предоставя е 1 година след покупката на продукта при повреда по вина на купувача. Когато дефектът е фабричен – гаранцията е за срок от 2 години след покупката.

Водещи новини

Още новини