През последните години все повече българи минават подготовка за пилоти на малки самолети. В момента такъв лиценз имат 276 българи. Самолетите от този тип, които са налични у нас, са около 146.
Освен изключително трудната подготовка, за да пилотираш подобни самолети, трябват и доста пари. Курсовете са изключително скъпи и малцина могат да си платят скъпото удоволствие.
Петър Гетов е професионален пилот и инструктор на леки самолети. Обучава кандидат пилоти. Познавал лично загиналия пилот.
,,Мога да кажа, че даже бяхме приятели. Летели се заедно. Съвестен и добре подготвен пилот. От две години и половина-три лети на "Чесна"-та. Доста полети е направил на него'', разказа той пред камерата на Нова телевизия.
Той беше категоричен, че загиналият пилот е бил достатъчно подготвен.
,,Летял съм с него, винаги се е готвил за полет, никога не е допускал излишни рискове. При леките самолети са много капризни по отношение на метеорологичната обстановка. И много е вероятно времето да е причината за катастрофата'', добави Гетов.
Според инструктора "Чесна"-та се управлява лесно, но при силна турбуленция и активни облаци управлението става изключително трудно.
Загиналият пилот бил лицензиран да лети само във визуални метеорологични условия, т.е. при пряк контакт със земята и достатъчно добра видимост.
Всяка година самолетите се проверяват за техническа изправност.