Протести ще залеят улиците, ако приемат системата за "бонус-малус" в сегашния му вид. На пътя ще излязат мотористи, инструктори с учебните коли, превозвачи, автобусни компании и сдружението на шофьорите. За това предупредиха пред медиите от бранша на обща пресконференция, на която се оплакаха от гаврата, която си направили вчера с тях институциите по време на обществено обсъждане. Когато дошло време за въпроси, представителите на КФН и на държавата си били тръгнали.
Недоволните шофьори от действията на Комисията за финансов надзор (КФН) твърдят, че наредбата облагодетелства само джоба на застрахователите. Преди протеста от бранша ще напишат писмо до премиера Бойко Борисов.
,,Въпросите ни ще бъдат изпратени до премиера Борисов, който, за съжаление, не е слънце да огрее навсякъде", каза Магдалена Милтенова, собственик на автобусна фирма.
Тя не смята, че всеки проблем в държавата трябва да се решава с протести, но ако не бъдат чути проблемите от отсрещната страна, ще се стигне и до тях.
,,Ще отправим апел към премиера и по отношение на политиките, които ГЕРБ прилага, защото администрацията се държи като едноличен собственик, а суверенът е народът. Администрацията е да работи в интерес на народа", заяви Милтенова.
,,Не можем да живеем само с протести. Те ще опитат отново с диалог, преди да предприемат крайната мярка. Ако не ни чуят, ще ни видят на улицата", закани се тя от името на 50 автобусни фирми.
Формулата с критериите, по която ще наказват шофьорите с нарушения, били търговска тайна, а гръцкият консултант бил избран според закона, чули от КФН в отговор на въпросите си представителите на бранша. Тайна били и парите, които са му платени от КФН за услугата. Като цяло сме против "бонус-малус" системата, защото тази система е много отдавна отхвърлена в повечето държави, изтъкнаха недоволните.
,,Бонус-малус е единствено в интерес на застрахователите", заяви Йонко Иванов. И перифразира жалбата на арестуваните Баневи отпреди години.
,,Застрахователите ще останат на самолета - няма да им се наложи да слизат от Майбаха. Това са едни фирми, които се изхранват от обезщетенията на шофьорите", заключиха от бранша, цитирани от Канал 3. И подозират, че всички от ръководството на КФН действат в полза на застрахователите.