Продаваме колата само с оценка от застраховател

Покупко-продажбата на автомобили вече става само след представена оценка на возилото от лицензиран застраховател. В документа трябва да бъде посочена данъчната оценка на колата, която е изготвена от застраховател или брокер. Самата оценка пък се изчислява по немската система „Шваке“, която се ползва и за изчисляване на застраховки „Каско“.

Целта е колите да не се продават на изкуствено занижени по документи цени, като така ще постъпват повече пари в бюджетите на местната власт. Досега масово колите се регистрираха на стойност до 500 лв. и така се избягват високите местни данъци и нотариални такси за прехвърлянето му. След промените обаче тези практики се пресичат. Така според новите изисквания само 349 брокери на застрахователи в цялата страна могат да издадат нужния за продажбата документ, пише Монитор.

Експерти: Предложената система „Бонус-Малус” има потенциал да коригира поведението на водачите

Пълен списък на упълномощените брокери пък е публикуван на сайта на Комисията за финансов надзор (КФН). Промените не се отнасят към законодателството, а става въпрос за нововъведения във вътрешната организация на НФН.

Преди това оценка можеше да се дава и от търговски брокери, които често я занижавали, като по този начин ощетявали общината, обяснява председателят на Дисциплинарната комисия на Нотариалната камара Димитър Танев. Измененията, чрез които се постига реална оценка на автомобилите, ограничава възможността за злоупотреби.

Напоследък случаите на занижени оценки са намалели, коментира заместник-председателят на Нотариалната камара Луиза Стоева. Единственото искане за законодателна промяна, което бихме могли да имаме, е да се въведе единна рамка за оценяване на автомобилите - да няма значителна разлика между колите от една марка и с еднакви характеристики, обясни тя.

Постига се по-голяма събираемост В резултат на нововъведенията и надзора от Нотариалната камара се постига по-голяма събираемост на данъците, заяви председателят на камарата Красимир Анадолиев. Контролът за правилното изпълнение на процедурите по покупко-продажба на автомобили, налаган от нотариусите, постъплението на данъци се увеличава и съответно бюджетът за социални придобивки на общините се разраства.

КФН и назначена работна група от експерти възобнови работата си по системата "бонус-малус"

В резултат на това Националното сдружение на общините в Република България изказа своята благодарност към камарата за сътрудничеството, което осъществяват. Комисията за финансов надзор съобщи, че работната група след половин година работа е готова с предложение за въвеждането на системата бонус-малус при цените на задължителната застраховка "Гражданска отговорност".

Идеята на нововъведението е шофьорите с повече нарушения да плащат повече, а изрядните - по-малко. Работната група предлага две алтернативни скали за бонус-малус: едната с 15 (петнадесет класа) при базов "неутрален" клас 6, пет класа "бонус" и девет класа „малус“. При нея в най-облагодетелстващия "бонус" клас се реализира отстъпка от 23% от базовата премия, а в най-утежняващия "малус" клас е с увеличение от 400%. Втората скала съдържа 20 (двадесет класа) при базов "неутрален" клас 8, седем класа "бонус" и дванадесет класа "малус". При нея в най-облагодетелстващия "бонус" клас се реализира отстъпка от 25% от базовата премия, а в най-утежняващия "малус" клас също е с оскъпяване от 400%. Максималният малус, вдигащ цената на полицата четири пъти, ще позволи по-големи отстъпки в бонус класовете, смятат авторите на документа. И двете предложени скали са разработени от консултанта и на база на изчисления индекс на издръжливост са сред най-балансираните от всичките единадесет предложени варианта. Така „вратичката“, при която собственикът препродава фиктивно колата си, за да избегне негативната оценка, ще бъде обезмислена.

Застраховката "Гражданска отговорност" поскъпнала с 30% за година

Новият собственик ще се води "неутрален" клас но при следваща препродажба натрупаните "малуси" ще се вземат предвид, така че следващият собственик да се окаже в същия "бонус-малус" клас, който би имал, ако собствеността не е била прехвърляна. Носители на "бонус-малус" класа се предвижда да бъдат и собственикът на колата, и шофьорът, но на отделни основания - собственикът може да се разпорежда с превозното средство и да решава кой ще го управлява, а шофьорът действа в конкретната пътна обстановка. Предвижда се да се отчита това, че не всички коли на един собственик се карат с еднаква степен на риск и нарушенията на една кола няма да влияят на останалите. Собственикът ще обявява водачите в полицата и двамата заедно ще носят административно наказание ако не го направят.

Новите предложения изключват варианта, според който колите на държавната администрация да не подлежат на същия режим.

Коментари

  1. 2019.11.26 | 13:59

    Всички сме наясно за какво иде реч - поредния опит да се бръкне още по-дълбоко в и без това продънения от бъркане джоб на българите ! Настоявам да бъда разбран правилно - само и единствено на БЪЛГАРИТЕ ! Кога и как ще накараш мангуста да плати задтраховка, камо ли глоба ?!??? Но това е друга тема.
    Та - като знаем за какво става на въпрос, какво още чакаме ?!? Да цъфнат гъбите ????? Но гъбите не цъфтят, нали ?

  2. 2019.11.21 | 23:44

    Защо е необходимо договор за покупко-продажба на автомобил, да се заверява от нотариус????
    Ако е толкова необходимо да има един паразит (нотариус) при продажба на лек автомобил, то нека това да е на твърда цена без значение от стойността!!!! Заверка на 2 подписа - максимум 20 лева !!!

  3. 2019.11.21 | 15:09

    Защо има държави където продажбата и покупката на автомобил става в пъти по лесно,без чакане за нови номера,без брокери и какви ли не други???? Защо тая сган там в парламента взема от другите държави това което е в тяхна ползаа??? До кога народе ще мълчим???

    1. 2019.11.21 | 21:10

      Ем да важното е другарите от НС да са щасливи. Техните пенсий и заплати са си супер. Толкова много бюрокращина има която може да се премахне ,но няма нужда все пак ще пълним нечий джобове.

    2. 2019.11.21 | 17:22

      До Въйй - Една такава държава е ЧЕХИЯ ??!!. Договора за покупка може да го напишем на пейка в парка ( -2 броя ) ЗАВЕРЯВА СЕ В ПОЩАТА И КРАЙ . В Чехия няма пътен ДАНЪК - затова не откриваш и закриваш дан. партиди . В Чехия може да срещнеш кола с номер над 30 год. НИЕ ИМАХМЕ ЧЕРЕН ФОН, ЖЪЛТ , БЯЛ БЕЗ ФЛАГ И СЕГА С ФЛАГ НА ЕС. Важното беше , че всеки път ПЛАЩАШ НОВИТЕ ТАБЕЛИ И ТАЛОНИ , А ВРЪЩАШ СТАРИТЕ БЕЗПЛАТНООО ??!!!

  4. 2019.11.21 | 17:59

    Бъркате понятието събИраемот с увеличени данъци .Не събераемите данъци макар и увеличени са си несъбираеми а и с тези застрахователни оценители ми се струва ,че държавата ще плаща пак наши грешни пари в европейските съдилища нещо като д ържавна помощ застрахователите кога пък станаха и страна в частни сделки на движимо имущество между купувач и продавач нали сме в пазарна икономика никой не може да ми наложи сделка ако не е изгодна за някоя от страните.

  5. 2019.11.21 | 17:45

    Не трябва ,частна застрахователна компания, да взима отношение за ЗДП и да налага втора санкция след тази на КАТ.Когато нямаш избор и те задължават да плащаш без дори да изкаш зелена карта, контрола трябва да е само от полицията.Шофьорите който са платили и нямат нарушение и ПТП ще им върнат ли парите с лихвата за 1 година?Застраховката трябва да е на водача и ако той е рисков ,да му слагат и фалос отзад и да си го плаща .Частната, лична собственост е защитена от конституцията и списък не е необходим,има собственик които отговаря за нея.Още малко ще ме накарат да пиша и пътна книжка с маршрут на движение час на тръгване -час на прибиране хахаххахха пълни идиоти......

  6. 2019.11.21 | 17:35

    grobarski prestapnici kolite ot evropa gi registrirate bez naturalno zaveren dogovor na koito cenatra e zanijena mnogokratno zashto za balgarskite koli triabva da badem izmacvani pederasi dolni.

  7. 2019.11.21 | 16:30

    Пак ли ви е насвършване бюджета?Крадлива"пожарникарска"сган.

  8. 2019.11.21 | 15:43

    Неее, проблема не е в това...наистина е редно, да има по-високи данъци...наистина сегашните са малки...проблема е в ниските доходи...как със сегашния си доход да плащам повече? Вдигнете доходите!!!

  9. 2019.11.21 | 15:20

    Майка ви гербава слабоумна !!! Е до кога да търпим тая зган ! Не е ли време да ги подкараме тия изчадия ????????

  10. 2019.11.21 | 14:55

    То бонус няма !Само малус пак далавера за застрахователите с уастие на държавата!Уууууууууу!

  1. 1
  2. 2

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Пазари

още

Анкета

Ще се отрази ли убийството на Солеймани на цената на петрола?

Ще се отрази ли убийството на Солеймани на цената на петрола?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.