При пътното строителство България използва германски модели. Това каза в сутрешния блок на Нова телевизия Румен Миланов, предподавател в УНСС и координатор на групата, изработила промените, които предвиждат пътищата да се проектират според интензивността на трафика за 30 години напред.
По думите му широчината на пътя не трябва да зависи от числеността на населението, а от скоростта и динамиката на автомобила.
Важен момент е по отношение на завоите. За да има устойчиво движение, най-елементарното е настилката, гумите и скоростта. Предвидили сме важни промени по отношение на завоите в името на пътната безопасност, заяви Миланов.
Настилките ще бъдат оскъпени, но ще бъдат в по-дълъг период на експлоатация. Ще се използват фракции с ниска степен на полируемост, посочи експертът.
Основният въпрос е за изпълнението и поддържането на пътищата. Геометрията на пътищата ни е като на германските магистрали, но поддържането ни не е на ниво, каза още Румен Миланов.