Преди два месеца лаборатория на АПИ тествала настилката на пътя-убиец край Своге, където на 25 август се обърна автобус и загинаха 16 души. Оказало се, че коефициентите за плътност и сцепление били в пъти под допустимите, но никой не си направил труда да вземе мерки.
Защо пътищата у нас вместо да изпълняват основната си роля, а именно безопасно придвижване, се превръщат във фатални препятствия, отнемащи животи? "В края на миналата седмица от Института за пътна безопасност алармирахме за това, че същият този път е в окаяно състояние, независимо, че е нова настилката. Държавата започна да се раздвижва, а институциите най-сетне проумяват, че липсата на отговорност води до война в мирно време и трябва да бъде създаден нов орган, който да се грижи за пътната безопасност", коментира в сутрешния блок на Bulgaria on air Руслан Баждеков от Института за пътна безопасност.
Той бе категоричен, че пътната безопасност е национален проблем с национално значение.
От Института за пътна безопасност напомнят, че освен за хората в района, пътят, на който стана трагичната катастрофа, е много важна алтернатива за движение между София и Видин, в случаите, когато Е-79 е в ремонт или поради други причини по направлението А-2, I-1 не може да се преминава (направлението София-Ботевград-Мездра-Враца).
"Може би за четвърти път за последната година ставаме свидетели на събиране при премиера след тежка катастрофа. Притеснително е, че на вчерашния брифинг се отбеляза, че ще се бърза да бъдат приети новите три закона за движение по пътищата. Във формата, в който бе представен обаче, той не става. Дори и перфектният закон не би решил проблема, ако няма изпълнителната власт не стои зад него", отбеляза председателят на транспортната комисия в 43-то Народно събрание Настимир Ананиев.
Пътят-убиец край Своге бил нередовен - защо не са взети мерки?
- 27.08.2018 | 09:37
- 1873