По празниците имаше доста случаи на фалшиви намаления. Продават се различни стоки в комбинации и може да се окаже, че ако се купят поотделно, цената им ще е по-ниска. Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Проверяваме кампанийно, ще проверяваме и след празниците, но бихме казали и на самите потребители да бъдат по-бдителни, добави той.
По думите му за втора поредна година се наблюдава една положителна тенденция – процентът на нарушенията намалява. Може би и търговците са осъзнали, че най-сигурният начин да задържат клиентите си е коректното поведение, посочи Димитър Маргаритов.
Той посъветва, когато купуваме намалени продукти, да не се "хвърляме" на първата оферта, а да проверим цените поне в няколко магазина. Маргаритов призова хората да сезират КЗП, когато забележат опити за измами от страна на търговците.
Той разкри, че най-голям процент от получаваните в Комисията жалби са за нарушения на мобилните оператори. Мисля, че и тук успяваме да направим съществени пробиви – при два от операторите вече е налице възможност за предсрочно прекратяване на договорите, забранихме и да се спира услуга на клиент по договор, по който няма нарушения, заради нарушение по друг договор, заяви Димитър Маргаритов.
Шефът на КЗП съобщи, че при всички фирми, предлагащи бързи кредити, са открити неравноправни клаузи в сключваните с клиентите договори. Хубавото е, че тези търговци са склонни да променят спорните клаузи. Това е рискова зона и доста скъпа – става дума за пари, които се дават веднага и това, което трябва да бъде върнато става доста сериозно като сума, заяви Маргаритов. Той посъветва хората да избягват този вид кредити, ако имат друга възможност да си набавят необходимите им.
Търговци мамят с фалшиви намаления по празниците
- 30.12.2016 | 17:58
- 5688