В 8 часа сутринта започва ефективната стачка в БДЖ. Влаковете ще спират в гарите и ще престоят там до 16 часа.
Ако началният час на протеста завари композициите извън гарите, влаковете ще се придвижат и ще спрат на първата възможна гара. Така ще се гарантира, че пътниците ще имат достъп до вода и храна, както и до алтернативен транспорт. От автобусните превозвачи увериха, че могат да осигурят достатъчно на брой автобуси, с които да помогнат на клиентите на БДЖ да се придвижат до избраната от тях дестинация. Очаква се около 30 000 пътници да бъдат засегнати от стачните действия.
Товарните превозвачи, които са клиенти на БДЖ са пренастроили графика на доставките си и ще използват нощните часове от 16 ч до 8 ч сутринта. Пропуснатите приходи от стачката ще бъдат около 600 000 лв. на ден. Парадоксално, но колкото повече железничари се включат в протеста, толкова щетите за холдинга ще бъдат по-малки, тъй като БДЖ работи на загуба. Именно това е причината за предприетите реформи - съкращаване на 2000 души и редуциране на броя на влаковете.
По време на стачката е необходимо железничарите да се подписват в съответните присъствени книги, тъй като по време на стачка на тези служители не се дължи трудово възнаграждение, както и за да може работодателят да се възползва от възможността да защити своите права. Железничарите няма да бъдат уволнявани заради участието си в протеста. До крайната мярка обаче ще се пристъпва при непристойни действия - употреба на алкохол и грубо отношение към клиентите на БДЖ.