Реклама на АЕЦ "Белене" се появи в научнопопулярно списание

share

Реклама на АЕЦ “Белене” се появи в септемврийския брой на научнопопулярното списание GEO.

В нея е изобразена схема на проекта за ядрена централа, над който стои надпис: “АЕЦ “Белене” – Гарант за енергийната сигурност на България”. Под снимката има втори надпис: “Проект без държавно участие и цени на пазарен принцип”, съобщава ОFFNews. Рекламата предизвика разнопосочни коментари в интернет и множество запитвания бяха отправени към редакцията на списанието. Оттам обещаха официално обяснение.

От Министерството на икономиката и енергетиката отговориха, че не са поръчвали рекламата. Същото съобщиха и от БЕХ. От фирмата консултант по проекта за АЕЦ – “Риск инженеринг” мълчат. Не е ясно нито кой рекламира замразения проект, нито към кого е насочена рекламата.

Рестарт на проекта за АЕЦ „Белене“ е включен в мерките за спасяването на българската енергетика в програмата за управление на правителството на Пламен Орешарски, а до 31 декември правителството смята да подготви анализ на технико-икономическите характеристики на проекта. Тази информация не е потвърдена официално.

Лидерът на БСП Сергей Станишев обяви преди дни, че има нужда от нов анализ за целесъобразността на втората атомна централа. Според него, консултантът, който извърши вече такъв анализ – HSBC, не е получил точна първоначална информация. Идеята за нов анализ предизвика напрежение и отново отвори дискусията “за” и “против” “Белене”.

Водещи новини

Още новини