Българските превозвачи имат право в претенциите си по отношение на сроковете, които са принудени да чакат в Турция. Проблемът е, че българските шофьори изпълняват курсове с двама шофьори и това им дава възможност да бъдат по-бързи. Това заяви министърът на транспорта Кристиан Кръстев пред БТВ.
Повече от 7 години продължават проблемите в бранша. Последната среща е направена през месец март, но без съществен напредък. Още на 9 май е изпратена нота до министерството на транспорта в Турция, помолихме и МВнР да се намеси, за да се предизвика среща на високо равнище. Турският министър Йълдъръм поема ангажимент да се вдигнат временно рестрикциите, тъй като мерките се прилагат от митниците, които са към друго ведомство.
Поисках и писмен документ от турските власти, където ръкописно да се впише вдигането на времевото ограничение. Там е записано, че до 31 май няма да се прилагат стриктни мерки към българските превозвачи. Направих го, защото исках да спечеля време, а и да намаля напрежението по границата, каза Кръстев. Сега предстоят преговори с турското транспортно министерство, като целта е изработването на договор между превозвачите от двете държави.
Има промяна в управата на турските превозвачи, които са настояли за рестрикциите, за да се подобрят позициите на турските шофьори. Турция е част от Европейския митнически съвет и затова ще търсим съдействието на ЕК, каза министърът. Вярвам в добрия изход на преговорите, които предстоят, заяви Кръстев, но не изключи варианта да се приложат реципрочни мерки към турските камиони. Нека не смятаме, че всички български превозвачи са чисти като сълза, на срещите стана ясно, че дори най-големият ни превозвач има нарушения, уточни той.
За два месеца дълговете на БДЖ са намалени от 716 млн. лв. на 707 млн. лв. Ситуацията е спокойна, но не може всичко да се промени с магическа пръчка.