Министър Цоков участва в дискусия с над 600 училищни директори

МОН
share

В 254 училища учебната година започна с новоизбрани директори, които успешно преминаха двата етапа на конкурсите, които се проведоха през септември тази година. Това стана ясно по време на участието на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков в есенната академия на Съюз на ръководителите в системата на народната просвета в България (СРСНПБ). Във форума участие взимат над 600 директори и заместник-директори от цялата страна, съобщиха от пресцентъра на МОН.

“Съвсем скоро ще бъде готов детайлният анализ от проведените конкурси, но се надявам Вие да подкрепяте тези нови ваши колеги, за да се превърнат в образователни лидери”, каза министър Цоков. По думите му е в ход разработването на нова Национална програма - “Директори наставници”. В нейните рамки успешни училищни директори ще подпомагат с опита и лидерските си умения новоназначени и млади свои колеги, както и такива, които имат необходимост от допълнителна професионална подкрепа. “Обмисляме и да обособим модул, по който да подготвяме бъдещи директори”, обясни министър Цоков и даде пример с държави, в които има Академии за училищни лидери. 

Министър Цоков стартира проект за подпомагане на детските градини, в които има деца със СОП

Предвижда се разкриването на Институт по образование и структуриране на научна програма към МОН, стана ясно по време на събитието. “Това ще се случи с преструктуриране в рамките на министерството без да се назначават допълнителни хора, но като се насочат целеви усилия за изследвания, които да подкрепят и Вашата работа”, обърна се министърът към директорите. Той допълни, че функционират всички добри образователни системи, така се е работило и в България в миналото.

“Истинска промяна в образованието може да се постигне само с мотивирани директори, учители и ученици. Затова и Ви благодаря, че повярвахте във взаимния диалог и спряхме практиката министерството да спуска заповеди към вас, а заедно да обсъждаме всяка важна промяна”, каза министърът. Той ги поздрави и за добрите резултати, постигнати през миналата учебна година - най-високите резултати на матурата по БЕЛ, сериозно повишаване на оценките от изпитите след 7. клас и 8-кратно увеличение на броя на носителите на национални дипломи. “Много важно е през тази година да успеем да мотивираме учениците и за по-добро представяне на изследванията PISA, защото имаме много голям неизползван потенциал”, подчерта проф. Цоков. Той разясни, че се подготвят и две национални програми, които да подкрепят училищата в тези им усилия.

Водещи новини

Още новини