Голямата ни цел е всяко българско дете да ходи на училище и да се чувства там достатъчно добре и на мястото си. Чрез Оперативна програма „Образование“ ще включим в този процес и голяма част от родителите, особено в маргинализираните групи. Те трябва да осъзнаят, че ако децата им са образовани, ще могат да намерят своето място на пазара на труда.
Това съобщи заместник-министърът на образованието и науката Надя Младенова по време на конференцията „Постижения и перспективи“, която се организира от Изпълнителна агенция „Програма за образование“ (ИАПО), цитирана от пресцентъра на МОН.
По ОП „Образование“ се предвижда през следващия програмен период 2021-2027 г. в българското образование да влязат близо 2 млрд. лв. „Въпреки че през повечето време говорим основно за количеството средства, които сме договорили по програмите, трябва да погледнем отвъд числата. Да ги пречупим през резултатите от човешката страна и тогава наистина ще осъзнаем стойността на нашата работа“, заяви зам.-министър Младенова. Тя подчерта, че амбицията на ръководството на МОН е да използва финансирането от ЕС като средство за постигане на целта, а не самото то да е цел.
„Обмислихме добре критериите и процедурите за кандидатстване по Плана за възстановяване и устойчивост, за да могат от тях да се възползват и най-малките училища в страната. Убедена съм, че ще положим всички усилия, за да направим по-опростени процедурите за кандидатстване и по новата оперативна програма.“ – подчерта Надя Младенова.
По думите й стриктното спазване на процедурите и регламентите не трябва да бъде за сметка на крайната цел. „Никой няма да ни каже “Браво, вие измислихте невероятни европейски процедури, спазихте стриктно линията на ЕК”, ако не изразходваме колкото се може повече средства, за да ходи всяко дете на училище“, изтъкна заместник-министърът на образованието и науката.