Петокласниците у нас трудно осмислят и оценяват текстовете, които четат

Булфото
share

Петокласниците у нас трудно осмислят и оценяват текстовете, които четат. Това е един от основните изводи от Националното външно оценяване на учениците. Сред основните изводи са, че проблеми с четенето имат 18% от учащите си. 7 на сто обаче надхвърлят изискванията на образователното ведомство, информира Нова телевизия.

През месец октомври малко над 5000 петокласници от цялата страна се явиха на първия по рода си изпит по четивна грамотност. Училищата и паралелките бяха избрани на случаен принцип. Близо 20% от петокласниците у нас изпитват сериозни затруднения да разберат и усвоят прочетения от тях текст, сочат резултатите от проучването.

Без затруднения с усвоявания от тях текст са 75% от децата. Само 7 на сто са петокласниците, които демонстрират четивна грамотност над тази, която се изисква за тяхната възраст.

Класацията по градове показва, че най-добре са се справили децата в София, а най-слабо са се представили в Шумен. Първенец по точки е Варна, следвана от Смолян. В дъното на класацията е Пловдив.

Момичетата са се представили по-добре от момчетата. Оценките от този изпит няма да бъдат вписвани в дневниците и бележниците на учениците. Подобен изпит ще се проведе и за деветокласниците, но датата ще бъде определена през втория учебен срок.

Водещи новини

Още новини