Нелегален бус вози гурбетчии, шофьорът се хвали, че издържа 2 дни без сън

share

Екип се натъкна на схеми за нерегламентиран превоз на пътници до Западна Европа. Нелегален микробус транспортира българи до почти всяка точка на Европа, съобщава БТВ.

От началото на годината Автомобилната администрация е хванала 95 случая на нередовен превоз. Бусове от България за Западна Европа обаче тръгват всеки ден. В микробуса пътуваме 6 човека, повечето отиват на гурбет в чужбина. Избират този вид превоз, защото е по-бързо, няма ограничител на скоростта, нито почивки, а транспортът е от врата до врата. Цената е 120 евро, срещу които няма касов бон.

Пред пътниците си шофьорът се хвали как издържа по повече от 48 часа без сън и без почивки. Пуска силна музика, за да не заспи. По пътя към Западна Европа минаваме през проверката на гранична полиция успешно. Скоро след като минахме границата с Румъния, екипът слиза от микробуса под претекст, че не може да продължи пътуването. Според уговорката парите за билета трябва да се платят на шофьора при пристигане до крайната точка.

"Обади се на началника Стоян, за да не ми търсят билета и комисионната, пък аз като не съм ти вземал пари за билет”, казва шофьорът.

"Началникът”, както шофьорът нарича организатора на превоза до Западна Европа, отрича да се занимава с нещо незаконно – той не шофира и не притежава бусове. „Искате ли да ви кажа моята дейност каква е - примерно аз, ако намеря някой, на когото му се пътува и има колеги, които го правят. Ето ти един пътник или един багаж - вземи си го, закарай си го”, обяснява Стоян Русев от Стара Загора.

Отказва обаче да каже дали получава възнаграждение или комисионна за тази дейност, защото „това е лично”.

След проверка на фирмите, които са посочени в обявата, както и на микробусът, с който се возихме, се оказва, че нямат нито един лиценз. Няма и никаква защита или гаранция за пътниците.

„Ключовото при тези нарушения е доказването на плащането, но все по-малко и по-малко пътници си признават, че са заплатили. Те казват, че са роднини, близки, возят се като приятели, което пречи да си вършим работата, коментира Цветелин Цветанов, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация”.

Водещи новини

Още новини