Ние не можем да си позволим да пуснем несигурни влакове, затова жертваме удобството и графика за сметка на сигурността, коментира в Сутрешния блок на БНТ Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".
През декември закъсненията на влакове са били доста, нашата цел беше през тези 3 месеца с бързи организационни мерки да се фокусираме върху това и постигнахме до 93% изпълнение на графика на БДЖ, обясни Григоров, който е начело на холдинга от месец декември.
Не смятам, че нашите клиенти се чувстват добре в момента, но нашата цел е това да се промени, призна Григоров.
Нови влакове в близките 3 години няма как да бъдат доставени, защото производственият процес е много дълъг. Това е причината за забавянето - пари имаме. Първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София - Варна и София - Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт. В момента все още нямаме достатъчно влакове, тъй като ремонтната програма е била силно забавена, обясни директорът на БДЖ.
Бюджетът за 2019 г. е изключително балансиран. Приходите се увеличават с около 20 млн. лв., а разходите с около 12 млн. Очакваме 100 млн. лв за нови влакове, вече има първоначални разговори с производители. Не работим на загуба. За първа година БДЖ през 2019 г. ще излезе на счетоводна печалба. За тази година не се предвижда увеличение на цените, , допълни още Григоров.