ЧЕЗ защити таксата за включване на спрян ток

share

Отпадането на таксата за повторно включване на тока, след като е бил прекъснат от дружеството, е нецелесъобразно. Това коментира пред журналисти регионалният мениджър на ЧЕЗ за България Петър Докладал по повод обсъжданите в парламентарната комисия по енергетика промени в Закона за енергетиката.

Част от промените предвиждат отпадане на таксата за повторно включване, която в момента е 19 лв., както и въвеждане на условие спиране на тока да става само, ако има неплащане на сметка повече от два месеца или в случай, че дължимата сума надвишава размера на половината от минималната работна заплата за страната. Аз съм за това да се дискутира, особено за промени в общите условия на дружествата в защита на клиентите, коментира Докладал. Но трябва да се защитят коректните потребители, а не да се насърчават некоректните, добави той.

Нещо, което според Докладал ще бъде от полза за потребителите, е да се въведе нова единна фактура за клиентите на трите електроразпределителни дружества. В момента тези фактури са различни. Докладал каза, че няма информация дали останалите две дружества подкрепят предложението на ЧЕЗ за единна фактура.

Относно премахването на таксата за повторно включване, Докладал заяви, че тази такса е част от система от мерки за борба с неплащането на сметки за електричество. Трябва да се докаже какви са разходите на дружествата за повторното включване на тока, ние ще представим данни и нека ДКЕВР отново да ги разгледа, призова Докладал. Той посочи, че реалните разходи на дружествата за повторно включване на тока са по-високи от признатите в момента от ДКЕВР.

Водещи новини

Още новини