Предизборната кампания не се фокусира върху послания с европейски контекст, отчита изследване

Булфото (архив)
share

Предизборната кампания не се фокусира върху послания и теми с европейски контекст, а прилича по-скоро на местни или парламентарни избори. Това е един от изводите от междинните резултати от медийния мониторинг на Института за социална интеграция /ИСИ/, представени днес на пресконференция.

Моноторингът обхваща 20 медии - телевизии, информационни сайтове и вестници, като за изследвания период от 25 март до 10  май са регистрирани 11 200 информационни единици.

Като цяло на този етап кампанията е по-скоро вяла, отчитат от ИСИ. Те отбелязват, че голяма част от водачите на листи са декларирали отказ от участие в ЕП, което довежда до допълнителна демотивация и загуба на интерес, пише БТА.

Най-често попадащата в медиите партия е ГЕРБ /5218 информационни единици/, следвана от БСП/Коалиция за България /4371/, ДПС /2882/, България без цензура /1792/, "Атака" /1553/, АБВ /1131/, Реформаторски блок /880/. По-голямата част от партиите и коалициите попадат преди всичко в отрицателната част на скалата, от гледна точка на начина, по-който е представена информацията за тях. Формациите, които се ползват с частично положително отношение на базата на обобщения анализ са България без цензура и в по-малка степен АБВ, НФСБ и "Зелените".

Най-често отразяван и попадащ в полето на наблюдаваните медии политик е лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов /2339 информационни единици/, след него са лидерът на БСП Сергей Станишев /1620/, лидерът на България без цензура Николай Бареков /1368/ и премиерът Пламен Орешарски /1270/. По отношение на начина, по който се съобщава за тях в медиите, картината до голяма степен повтаря тази на политическите партии. Добре познати лидери като Борисов, Станишев, Орешарски, Сидеров, Кунева и Местан попадат в по-голяма степен в отрицателната част на скалата. Изключение са единствено Бареков и в много по-малка степен Георги Първанов.

В медийния мониторинг са включени и 12 регионални медии. Наблюдението показва, че европейската тематика не е сред най-популярните в местните медии. Доста от тях отразяват предизборната кампания и в национален мащаб, дори да не е имало инициатива или събитие в конкретния регион.

Анализ на посланията на партиите и лидерите им показва, че при БСП са насочени към социалноикономическите проблеми и по-специално трудовата заетост. Един от постоянните акценти в кампанията при ГЕРБ е, че изборът на ЕНП ще даде на България  влияние в Европа, постоянна тема за водача на листата на

Реформаторския блок Меглена Кунева се свежда до темата за свободата, на първо място по честота при България без цензура са обещанията за разкриването на работни места и намаляване на младежката безработица. При АБВ се открояват предложения за  диалог и съгласие по основните национални проблеми, а посланията на "Атака" почти не присъстват в наблюдаваните медии, като получават публичност само в рамките на партийната телевизия.

Водещи новини

Още новини