"България Eр" предлага преференциални цени на блокираните по българското Черноморие туристи за закупуване на самолетни билети, с които да отпътуват за Русия. След това, според условията в договорите им, сключени с руския туроператор, те могат да поискат възстановяване на платените суми.
Това каза пред журналисти в парламента икономическият министър Трайчо Трайков, предаде "Фокус". Руският оператор може да възстанови поисканата сума от завърналите се туристи със средства от застраховката си, според министъра.
„България Ер" предлага различни услуги и пакети и дори шефът на гражданската авиация пътува към Бургас, за да следи положението”, уточни той.
Трайков заяви, че обстановката с руските туристи е динамична и тя се следи ежеминутно от МИЕТ и Министерство на транспорта. Той допълни, че ако български турист попадне в същата ситуация, той би трябвало да се обади на асистиращата компания, която работи със съответния застраховател. „В договорите на руските туристи обаче няма клауза за асистанс компания и те трябва първо да си купят билети, а след това да поискат възстановяване на сумата”, поясни Трайков.
На въпрос дали се предвиждат други полети на правителствения самолет, който да извози блокираните туристи, той отговори, че ситуацията в момента се развива според пазарните механизми. „Ако имаме хуманитарна ситуация, сме готови да реагираме спрямо нея, но случаят сега не е такъв”, смята министърът.
По думите му, подобни кризи се случват непрекъснато и не само в България. Той припомни, че преди няколко години фалирал английски туроператор е оставил над 12 000 туристи в Турция и тогава никой не е очаквал от турското правителство да решава проблема. „Нашето желание е механизмите да улесняват максимално ситуации като тези. Българското законодателство е уредено с гаранции при подобни случаи”, допълни Трайчо Трайков.
Той подчерта, че руските туристи са основни за българския пазар и че България развива рекламна кампания към тях, както и към немските и английските туристи.