Глобалните продажби на изцяло електрическите автомобили и плъг-ин хибридите през юли скачат с 21 на сто на годишна база, благодарение на силния растеж в Китай и въпреки спада на търсенето в Европа, сочат данните на компанията за проучване на пазарите "Ро моушън" (Rho Motion), цитирани от Ройтерс.
Общият брой на продадените по целия свят изцяло електрически автомобили и плъг-ин хибриди е 1,35 милиона, от които 880 000 са реализирани в Китай, където продажбите скачат с 31 на сто на годишна база.
Плъг-ин хибридите, продадени в Китай, за първите седем месеца на 2024 г. скачат с цели 70 на сто на годишна база, предаде БТА.
В Европа месечните продажби през юли намаляват със 7,8 на сто спрямо същия месец на 2023 г. За първите седем месеца на годината спадът в Германия, най-големият пазар на електромобили в Европа, е от 12 на сто.
В САЩ и Канада продажбите на електромобили през юли се покачват със 7,1 на сто.
Най-големият производител на електромобили в света - китайският Би Уй Ди (BYD), отчита за същия период ръст от 13 на сто на продадените изцяло електрически автомобили и от 44 на сто на плъг-ин хибридите.
В рамките на ЕС "Юниън Ем Джи Мотър" (Union MG Motor), собственост на китайската "Ес Ей Ай Си мотър" (SAIC Motor), очаква да бъде сериозно засегната от митата, наложени от Брюксел, посочва мениджърът на данни в "Ро Моушън" Чарлз Лестър.
Ефектът от митата ще бъде по-слаб за "Тесла" (Tesla), която може да произвежда електромобили за Европа във фабриката си край Берлин, както и за Би Уай Ди, чието присъствие в Европа засега остава слабо.