-
09 юли 2024 09:02
- 532
- 0
Хърватската търговска камара (HGK) сформира Група на оператори на мрежи от станции за зареждане на електрически превозни средства с цел до 2025 г. да има станции за зареждане на електрически автомобили на всеки 60 километра по главните пътища на Хърватия, за което се прогнозира, че ще е необходима инвестиция от 200 милиона евро, предаде БТА, цитирайки хърватската агенция ХИНА.
Групата обединява компании, предоставящи услуги за зареждане на електрически автомобили и регистрирани в Хърватската служба за регистрация на зарядни станции и доставка на алтернативни горива (CRO IDRO) към Министерството на морските въпроси, транспорта и инфраструктурата.
Ръководителят на групата Дино Новосел подчерта, че тя е създадена в момент, когато Хърватия си е поставила амбициозни цели да създаде критична инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства.
„Това е инвестиционен цикъл от поне 200 милиона евро до 2030 г. и идва в резултат на наскоро приетия регламент за въвеждане на инфраструктура за алтернативни горива. Този инвестиционен цикъл ще допринесе за постигане на целта на Хърватия за увеличаване на дела на (автомобилите на пътя, използващи енергия от) възобновяемите енергийни източници от под 3% сега до минимум 21%“, каза Новосел.
Хърватската търговска камара припомни, че регламентът за въвеждане на инфраструктура за алтернативни горива (AFIR) влезе в сила на 13 април тази година и е свързан с множество задължения за Хърватия.
Регламентът ще остане в сила, докато делът на електрическите превозни средства в ЕС достигне 15%, което би означавало около 200 000 регистрирани електромобила в Хърватия.
Мерките са от ключово значение за осигуряване на безупречна мобилност на електрическите превозни средства в цяла Европа и насърчават прехода към по-устойчива транспортна система, което е и ключова цел на групата.
Регламентът за въвеждане на инфраструктура за алтернативни горива задължава до 2025 г. държавите членки на ЕС да осигурят зарядни станции за пътнически автомобили на всички главни пътища на всеки 60 километра. Същото задължение важи и за тежкотоварните превозни средства, като крайният срок е 2030 г.
Целта на регламента е да оборудва поне 50% от пътищата, свързани с коридора TEN-T, със станции за зареждане за леки електрически автомобили до края на 2027 г. и всички пътища до края на десетилетието.
За да изпълни изискванията на регламента, Хърватия ще трябва да осигури допълнителни 100 до 150 МВт връзки до 2030 г. В момента в Хърватия има около 20 МВт връзки.
През 2022 г. делът на автомобилите с алтернативно гориво по пътищата на ЕС е бил 9,6%, а в Хърватия – едва 2,4%. Директива 2023/2413 на ЕС за насърчаване на енергията от възобновяеми източници постави за цел делът на такива автомобили да достигане 29% до 2030 г.
Последвайте канала на
Свързани новини
Усик отново подчини Фюри и вече няма какво да покорява
Кметът на София подписа договора за "Герена"
Атлетико Мадрид измъкна нелогична победа над Барселона
Трагедия! На 34 години почина бивш футболист на ЦСКА
Шеф на ЦСКА - София говори за Коялипу и каза: Най-вероятно ще има и изходящи трансфери
Арсенал отнесе Кристъл Палас, Жезус отново се вихри срещу “орлите”
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
На живо: XII Национална конференция на ДПС
22 декември 202411:03
Цветлин Йовчев: Европа се проваля, България е слаборискова за атентати
22 декември 202408:52
Българският лекар, помогнал на ранените в Магдебург: Разтресе ни всички, както емоционално, така и професионално
22 декември 202409:36
Майката на 9-годишния Андре, убит в касапницата в Магдебург, с разтърсващи думи за зверството
22 декември 202410:10
Въоръжен обир в района на Антените край Благоевград
22 декември 202409:37
Нов ад на АМ "Тракия", шофьорите да внимават
22 декември 202408:23
БДЖ отмени 3 влака
22 декември 202409:05
Перфектна буря блокира Великобритания, положението е апокалиптично
22 декември 202408:55
Криза съсипва брака на принц Уилям и Кейт, в основата е техен близък
22 декември 202409:01