След две рекордни години водещата германска пивоварна "Фелтинс" (Veltins) отчита умерен спад на продажбите през 2023 г., съобщава ДПА, цитирана от БТА.
През миналата година пивоварната е продала 3,26 милиона хектолитра била, или с 2,3 на сто по-малко отколкото през 2022 г. Спадът е изцяло в сектора на бутилираната бира.
Продажбите на "флагмана" на пивоварната - "Фелтинс пилзнер" (Veltins Pislner), регистрират спад от 3,7 на сто до 2,3 хектолитра. Един хектолитър е равен на 100 литра.
Семейната компания, базирана в град Мешеде, Западна Германия, посочва, че спадът на нейните продажби е близък до общия спад на пазара на бира в страната, свил се през 2023 г. с около 4 на сто.
Пазарни анализатори обаче изтъкват, че делът на бирата, продавана в супермаркетите на промоция, отново започна да расте.
Михаел Хубер, главен мениджър на "Фелтинс", заявява пред ДПА, че пивоварната се стреми да не следва тенденцията да предлага бирата си с големи отстъпки. Той допълни, че засега спадът не е притеснителен, тъй като пивоварната е регистрирала рекордни продажби през 2021 г. и 2022 г.
През 2023 г. оборотът на "Фелтинс" въпреки спада на продажбите расте с 5,3 на сто до 441 милиона евро заради поскъпването на бирата. Хубер изтъкна, че ново поскъпване не се очаква както при бутилираната, така и при наливната бира.
Анализи на "Фелтинс" показват, че тенденцията на спад на продажбите на бира в Германия, която вече е трайна, през последните години се е задълбочила.
Хубер посочва, че пивоварните са обезпокоени заради ръста на разходите и е налице тенденция към консолидация на сектора, като начало сред регионалните компании. "Отначало се започва с коопериране, а после се стига до продажба", казва мениджърът, допълвайки, че засега "Фелтинс" не възнамерява да купува други пивоварни.