Продажбите на бира в Германия през първите шест месеца на годината подновиха дългосрочната си негативна тенденция, след като за малко бяха обърнали посоката през 2022 г. заради отпадането на ковид ограниченията, съобщава АП, като се позовава на официални данни.
За периода януари-юни продажбите са спаднали до 4,2 милиарда литра, или с 2,9 на сто по-малко от миналата година, сочат данни на Федералната статистическа служба Дестатис. Това включва вътрешните продажби и изнесените количества, както и бирата, внесена в Германия от други страни членки на ЕС. Не се отчита безалкохолната бира и тази, която е внесена от страни извън ЕС.
Продажбите в Германия, които са 82 на сто от всички, падат с 3,5 на сто до 3,4 милиарда литра. Износът спада минимално. Германските пивоварни са изнесли 404 милиона литра бира в други страни членки на ЕС, или спад от 0,4 на сто, и 347,9 милиона литра извън ЕС, или спад от 0,2 на сто.
Германските пивовари са изправени пред дългосрочна негативна тенденция под натиска на здравни фактори и други опасения. Миналата година все пак те поеха глътка въздух, след като задълго през 2020 г. и 2021 г. страдаха от затварянето на барове и ресторанти.
През първото полугодие продажбите на бира са били с 12 на сто по-малко, отколкото преди десет години.
Според Германската асоциация на пивоварите тазгодишният спад се дължи на хладното време през пролетта и на нежеланието на потребителите, изправени пред високата инфлация, да харчат, отбелязва БТА.