Италианската група за алкохолни напитки "Кампари" (Campari) съобщи днес за увеличение на съпоставимите продажби с 9,6 на сто през четвъртото тримесечие благодарение на доброто ценообразуване и въпреки трудностите по веригите за доставки, предаде Ройтерс.
Производителят на "Аперол" (Aperol) и "Кампари" обяви, че чистите продажби са достигнали 2,7 милиарда евро (2,9 милиарда долара) през 2022 г., което е органичен растеж с 16,4 на сто спрямо предходната година.
"В изпълнената с предизвикателства 2022 година продължаваме да отчитаме солиден напредък в преследването на дългосрочната ни стратегия за растеж, фокусирайки се върху изграждането на устойчива марка, както и върху подобряване на портфолиото ни чрез привлекателни придобивания", каза в комюнике главният изпълнителен директор на "Кампари" Боб Кунце-Концевиц.
"Общата макросреда за инфлацията остава предизвикателна въпреки някои признаци за смекчаване, но въпреки това оставаме уверени, че ще запазим текущия оперативен марж върху продажбите на органично ниво", добави той.
Италианската компания съобщи, че е уверена в запазването на силното търсене и в бъдеще и планира сериозни средносрочни инвестиции във веригите за доставки, за да удвои цялостния си производствен капацитет в ключови категории - аперитиви, бърбън и текила.
Групата, която през последните години е отчела сериозни постъпления благодарение на популярността на коктейла "Аперол шприц", обяви, че е генерирала 46 на сто от продажбите си в Северна и Южна Америка, като САЩ са най-големият пазар.
Коригираната оперативна печалба през последното тримесечие е нараснала със 7,6 на сто на съпоставима основа, като инфлацията на вложените разходи е почти изцяло компенсирана от положителните ценови инициативи. Тя е нараснала с 19 на сто на същата база през годината.
Според базираната в Милано компания резултатите в голяма степен съответстват на очакванията на анализаторите.
"Кампари" предлага дивидент за цялата година от 0,06 евро на акция, който остава непроменен спрямо предходната година.