В сезона на туршиите: Консервиращ и овкусяващ ефект притежава само натуралният оцет

share

В сезона на пресните салати и туршиите потребителите обикновено са доста внимателни за качеството на зеленчуците, които купуват. Естеството на овкусителите им също имат огромно значение за здравословното хранене. Препоръчително е цената да не е от значение и този сезон, а да се наблегне на истинските, оригинални, качествени продукти.

При подкислителите това е натуралният оцет, който се произвежда от биологична суровина чрез ферментация на вино, плодове и етилов алкохол от земеделски произход. Всеки друг продукт, различен от това съдържание е имитиращ, фалшив, а често и опасен за здравето.

„Законът за виното и спиртните напитки определя кога един продукт може да бъде наречен „оцет". Единствено резултатът на оцетната ферментация на определените в закона суровини може да бъде означен и продаван като оцет. Това е натуралният продукт”, коментира Радослав Радев от Националната лозаро-винарска камара. „Заместителите обикновено са означени като подкислител, кисела подправка или нещо подобно, но много често недобросъвестни производители поставят на етикета наименованието оцет, оцетен или други производни думи. Трябва внимателно да се чете съдържанието на продукта. Наличието на синтетична оцетна киселина или на код Е 260 е ясен знак, че става дума не за натурален, а за имитиращ продукт”, разяснява председателят на камарата. „И тъй като сме в сезона на туршиите, важно е да се знае, че добър консервиращ и овкусяващ ефект притежава само оцетът, получен в резултат на ферментация на натурални продукти”, завършва той.

За съжаление ментета продължават да заливат българския пазар. През март 2014 г. депутатите приеха промени в Закона за виното и спиртните напитки. Причината за промяната беше масовото производство и продажба на синтетична оцетна киселина, която се прави на базата на петролни деривати. При нея основно се ползва 4-8% разтвор на оцетна киселина с добавена 1-3% лимонена киселина и оцветена с карамел, обикновено Е 150. НЛВК призовава законодателя да създаде допълнителни регулативни рамки, на базата на които всички имитиращи продукти да бъдат ясно разграничавани от натуралните - и като означаване в търговските документи, и като ясно и разбираемо за крайния потребител етикетиране, и като разположение в точките на продажба, и като рекламни послания. Така клиентът ще пазарува спокойно, без да бъде лъган, заблуждаван или подвеждан.

Водещи новини

Още новини