Българите вярват повече на частните медии, според проучване

Getty images
share

Медийната програма Югоизточна Европа на фондация „Конрад Аденауер“, заедно с изследователски център "Тренд", представя резултатите от национално представително проучване за обществените нагласи на българите към медиите в страната.

Мнозинството (56%) българи казват, че 111-тото място по свобода на медиите е заслужено. Това издава ниското доверие на българите в медиите като цяло. Най-младите и най-старите интервюирани са най-малко ангажирани по темата, каза по време на представянето на резултатите д-р Димитър Ганев, политолог и съосновател на изследователски център "Тренд".

БНР защити Силвия Великова от нападките на евродепутата Александър Йорданов

Според проучването 29% от българите имат по-ниско доверие в медиите през 2020 година. Ганев изказа предположение, че този процент издава хроничното недоверие в медиите.

Като медии с най-високо доверие мнозинството посочват частните - 54%, а 38% - посочват обществените. Високото доверие в частните медии се дължи на това, че те са най-гледани. До голяма степен гледаемостта и доверието в медиите съвпадат.

Данните показват, че младите хора се доверяват повече на социалните медии, а при по-възрастното население има по-голямо доверие на обществената телевизия.

Най-слабо информирани се оказват най-младите. Общата информираност не се различава от информираността по отделните теми.

Водещи новини

Още новини