Още 1 млн. лв. за похарчи държавата за реклама на цифровизацията. Парите са предвидени за информационна кампания в печатните издания.
Парите ще бъдат изразходвани експресно до края на годината, става ясно от обявена обществена поръчка на ведомството, сочи справка в Агенцията за обществени поръчки. Обявено е, че транспортното министерство е пуснало поръчка за реклама на цифровизацията за 833 333 лв. без ДДС и тя трябва да е само в печатните медии.Целта е да се продължи да се предоставя в максимално достъпен вид информация за видовете цифрово телевизионно радиоразпръскване, която да достигне до широката общественост. В допълнение, чрез печатните издания ще могат да се предоставят информационни и разяснителни материали, свързани приложимите декодиращи устройства (включително прилежащи антени за наземната платформа), при спазване на принципа на технологичната неутралност.
Поръчката включва разпространение на разяснителна информация за кампанията, чрез публикуването на рекламно-информационни карета в печатни издания. Информацията, която съдържат каретата, се предоставя от възложителя, пише в обявлението за поръчката.
До момента за реклама на цифровизацията са отишли рекордните 17,5 млн. лв.
Въпреки това обаче, след изключването на аналоговия сигнал на 1 октомври се оказа, че хората не знаят какво да правят, за да имат телевизия. В сигнали до министерството, хората от цялата страна се оплакват, че купените от тях декодери на практика са неизползваеми, тъй като няма цифров сигнал.