Място на БФБ има и за местни, и за чужди компании, важни са мотивите им

share

Място на БФБ има и за местни, и за чужди компании, въпросът е самите компании да преценят водещия си мотив да бъдат публични и да се възползват от това, което предлага борсата, каза Мирослав Маринов, изпълнителен директор и член на управителния съвет на ПОК Довериe.

Ползите за тях и за инвеститорите могат да бъдат споделени, само ако е ясен пътят, по който компанията е тръгнала. Важни са причините, поради които тя желае да бъде публична – да набере капитал или да изгражда реноме, да бъде позната на пазара, според Маринов.

По отношение на чуждите дружества, евентуален интерес за листване в България е възможен по-скоро в ситуация, в която съответната компания има бизнес на местния пазар и би желала да бъде на БФБ по-скоро по репутационни причини, а не толкова по финансови - цената на финансирането тук би била по-висока от нейния обичаен пазар. Такива примери има по света, така че можем да се надяваме емитенти от този тип да проявят интерес към местния пазар.

Възможността български компании да излязат на БФБ също е била винаги отворена. Недостатъкът от една страна е, че много от компаниите имат нереалистични очаквания за цената, на която биха могли да бъдат продадени на борсата.

Повече по темата можете да прочетете Тук.

Водещи новини

Още новини