Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг публикува в профила си в Instagram снимка на външна реклама на WhatsApp, в която подчертава основното предимство на своя месинджър пред конкурентните продукти - поддръжката на криптиране от край до край за iOS и Android. Главният изпълнителен директор на WhatsApp Уил Каткарт също стартира подобна тема в Twitter.
Рекламата, показана на стената на гара Пенсилвания в Ню Йорк, е съвсем проста и явно се подиграва с цветните мехурчета за съобщения, използвани в iMessage. Вместо това потребителите се насърчават да използват WhatsApp за частна комуникация с криптиране от край до край.
В публикацията си Зукърбърг изрично заявява, че неговият месинджър е много по-сигурен от конкурента на Apple, а криптирането от край до край работи не само в личните, но и в груповите чатове. Поддържат се и изчезващи съобщения и криптирани резервни копия.
Meta не е единственият критик на iMessage. Неотдавна Google призова Apple да премине към общ стандарт за съобщения RCS вместо SMS, но Apple изглежда напълно отхвърля тези планове, пише Dir.bg.
Според говорител на Meta рекламната кампания ще се проведе в САЩ по телевизията, в платформите за видео услуги и в социалните мрежи. Предвижда се и външна реклама. По-рано компанията заяви, че възнамерява да увеличи потребителската си база в САЩ.
Тя вече се опита да популяризира WhatsApp като сигурно решение, сравнявайки изпращането на текстови съобщения в своята реклама с използването на пощальон за отваряне на писма и пратки. Фактът, че притежателите на iMessage не могат да общуват сигурно с притежателите на устройства с Android, постоянно се критикува в конкурентни реклами.
Докато Зукърбърг се опитва да се пошегува с Apple, неговата собствена компания има изключително противоречива репутация сред потребителите и конкурентите. Неотдавна Павел Дуров, създателят на Telegram, разкритикува системата за сигурност на месинджъра и посъветва хората да стоят далеч от WhatsApp.