България намалява своята дигитална конкурентоспособност за 2021 г. според World Digital Competitiveness Ranking. Тазгодишните резултати поставят България на 52-ро място от общо 64 държави, като се отчита спад от седем позиции спрямо 2020 г., когато страната ни заема 45-то място, съобщават от Българската търговско-промишлена палата.
При България се наблюдава спад в проучването за дигитална конкурентоспособност за 2021 г. и в трите основни фактора - знание, технологии и бъдеща готовност, и в осем от деветте подкритерия, а именно: таланти, обучение и образование, научна концентрация, капитал, технологична рамка, адаптивни нагласи, бизнес пъргавина и ИТ интеграция. Въпреки че се наблюдава спад в общото представяне на България, страната заема предни позиции по отношение на някои от подкритериите.
Българска търговско-промишлена палата продължава партньорството си с Института за развитие на мениджмънта /IMD/ с участието си във второ проучване за годината, свързано с дигиталната конкурентоспособност.
Дигиталната класация е част от 30-годишното изследване на Центъра за конкурентоспособност на Института за развитие на мениджмънта. Измерва и проследява относителната икономическа конкурентоспособност на повече от 60 водещи икономики, оценявайки капацитета на една държава да възприема и изследва цифрови технологии, водещи до трансформация в бизнес моделите, правителствените практики и обществото като цяло.
През 2021 г. САЩ оглавява класацията на IMD за дигитална конкурентоспособност за четвърта поредна година, заедно с бързо нарастване в представянето на Япония, Южна Корея и Тайван, a Китай е повишила своята позиция в класацията с 15 места.
Институтът за развитие на мениджмънта (IMD) е швейцарска независима академична институция, основана преди 75 години, се казва в прессъобщението. В продължение на девет години, той е класиран в Топ 3 на годишното глобално класиране на Executive Education на FT. Основната му цел е да развие лидери, желаещи да променят организациите и да допринесат за просперитет на обществото.