Сега към една новина, която взриви социалните мрежи - оригинално изобретение или плагиатство, истински или бутафорен е хиперавтомобилът на младия инженер Ахмед Мерчев. Моделът, произведен в родопското село Слащен, беше представен официално в края на миналата седмица - с обещанието, че може да развива над 580 километра в час. Много хора подкрепиха младия инженер, а други се усъмниха във възможностите на колата.
Хиперавтомобилът е картонен макет; защо колата няма стъкло; логото е крадено; формата е взета от друг модел спортна кола – интернет се напълни с най-различни констатации и въпроси около супер колата на инж. Ахмед Мерчев. И той обяснява – представил е базов - предпроизводствен прототип на автомобила.
"Ползата за нас от началния прототип беше да пробваме базовите технологии и да разполагаме с матрица за екстериора на колата, така че този начален прототип, въпреки че е функционална кола, няма да бъде раздвижван до максимална скорост", обясни инж. Ахмед Мерчев пред БНТ.
Суперколата от бъдещето развива 580 км/ч и ще се произвежда в родопско село.
Хиперколата не е тествана на писта, но Мерчев е убеден в начинанието, което са си поставили – хиперколата да е с мощност 2 221 конски сили и да развива над 580 км/час.
"За всичко, което сме показали като разработки и сме заявили като параметр,и сме провели обстойни инженерни симулации, така че сме изцяло уверени в параметрите, които сме заявили, въпреки че звучат фантастично и не са постигани все още от друг... Скоро ни предстоят първите тестове на писта, а междувременно вече сме започнали с първите първоначални тестове в рамките на периметъра на самата ни фабрика", каза инж. Мерчев.
Въпреки че колата много прилича на друг модел спортен автомобил, инж. Мерчев твърди, че не са я копирали.
"Те най-много се доближават до нашата визия, до това как би изглеждала една хиперкола с остри ръбове, с агресивни форми. Да, приличат си, ние сме се вдъхновили от него, но абсолютно всяка форма по автомобила си е наша, наша индивидуална форма", добави инженерът.
За логото на хиперавтомобила, което много прилича на това, използвано от американска фирма за видеоигри, инж. Мерчев обясни, че марките се регистрират по класове - той притежавал патент да използва логото върху коли, американската фирма – върху компютри.
"Преди години заведоха в европейското патентно ведомство иск срещу нас. Европейското патентно ведомство излезе категорично със становище, че нямат право да се намесват в нашата дейност и категорично отхвърлиха исканията", каза още инж. Мерчев.
От финансови съображения базовият прототип на хиперавтомобила щял да остане без предно стъкло и с по-евтин волан и джанти, но те щели да бъдат коригирани при следващите три предпроизводствени автомобила, които в момента се произвеждали в базата в село "Туховища". Екипът ни не беше допуснат там.