-
30 ноември 2011 17:07
- 2813
- 0
Социалната мрежа Facebook стигна до споразумение с американската Федерална търговска комисия (FTC) в разследването за нарушаване на правата за защита на личните данни на потребителите, съобщи Ройтерс.
Споразумението е във връзка с промени в настройките за поверителност, въведени от Facebook през декември 2009 г., които направиха данни от профилите на потребителите (като име, снимка, град, пол и приятели) публични по подразбиране.
След недоволството на повечето потребители няколко адвокати, начело на които застана организацията Electronic Privacy Information Center, подадоха жалба до Федералната търговска комисия за нечестни и измамни промени.
Вчера комисията съобщи, че преди компанията е заблуждавала своите потребители и е време тя да се откаже от подобен подход и да се подложи на независими частни одити през следващите 20 години в областта на защитата на личните данни. Освен това Facebook трябва да иска изричното съгласие на абонатите си преди да променя общите условия за защита на личните данни.
В блога си изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг написа, че ще направи Facebook лидер по отношение на прозрачността и личните данни. Ще бъдат назначени двама нови мениджъри, които да отговарят за това.
Споразумението с Facebook е част от по-широк натиск на правителството върху компаниите да станат по-отговорни към личните данни, които събират, съхраняват и използват за бизнеса си.
Миналата година федералната комисия призова за развитие на незаписваща система, която ще направи по-лесно за интернет потребителите да защитят дейността си в мрежата срещу проследяване.
В началото на 2011 г. и Google се споразумя с регулаторните институции на САЩ, разследващи проблемите, свързани с неприкосновеността на информацията, появили се в нейната социална мрежа Buzz. Google се съгласи да провежда политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители и да допуска властите да извършват независими одити на тази политика на всеки 2 от следващите 20 години.
Федералната търговска комисия реши, че Google е измамил своите потребители, карайки ги да вярват, че могат да се откажат от участие в Buzz. Данни на тези потребители, които са се отписали от мрежата, обаче все още присъстват в някои нейни части. Междувременно компанията взе решение да закрие Buzz.
Последвайте канала на
Свързани новини
Facebook с най-млади служители - средно 27 г.
06 юни 201118:02
Facebook разреши рекламата на алкохол и цигари
18 май 201119:18
550 000 евро глоба за семейство създало фалшив профил във Facebook
06 май 201118:32
С 24% са се увеличили исканията на правителства за данни от Facebook
05 ноември 201414:28
ЕП отказа на събирането на личните данни на пътниците в самолетите
24 април 201315:30
Спартак (Варна) измъкна равенството от ЦСКА 1948 и остави "червените" отново без победа
Основен футболист на Левски аут до края на полусезона, а друг - за следващите два мача
Официално: Амос Юга вече не е футболист на ЦСКА - София
11-те на Септември (София) и Черно море
Генчев: Надявам се условията да позволят мачът да се изиграе
Александър Томаш: Излизаме за победи в четирите мача до края на годината
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Блокажът в НС продължава, следващата седмица ще има девети опит за избор на председател
29 ноември 202413:43
Асен Василев: ГЕРБ хвърляха въдица към нас с ген. Атанасов, сега хвърлят към БСП с подкрепата за Наталия Киселова
29 ноември 202416:32
Предвижда се увеличение на цената на водата в 14 населени места
29 ноември 202415:47
ЕК прие предварителна оценка на искането на България за второто плащане по ПВУ
29 ноември 202416:21
Бащата на починалото бебе в линейка: Това не е бърза помощ! Това е бърза смърт!
29 ноември 202416:19
Откриха над килограм и половина наркотици в дома на 60-годишен мъж
29 ноември 202415:12
В Китай откриха най-голямото находище на злато в света, струва над 80 млрд. долара
29 ноември 202415:47
Кола падна от мост заради Google Maps, трима загинаха
29 ноември 202415:27
Котка уби стопанина си в Русия
29 ноември 202415:34